Bukefalos 28 år!

Gratis Chihuahua

SandraM

Trådstartare
Jag nyss ett mail om någon som ger bort 3 vavvor, som är 14 veckor och ska ha papper. Vad är detta för något? Förstår ju att det är något skumt bakom. Även hört om en annan som fått detta mail....

Kan man göra något åt det???
 
Sv: Gratis Chihuahua

Troligtvis kommer sedan ett mail om att ni, för att få hundarna, ska betala hundarnas resa m.m. Självfallet dyker det aldrig upp några hundar, det är bara pengarna som försvinner. Inte allt för ovanligt och det har skrivits en hel del om det i media, men det verkar ändå vara folk som går på det lite då och då.
 
Sv: Gratis Chihuahua

Troligtvis kommer sedan ett mail om att ni, för att få hundarna, ska betala hundarnas resa m.m. Självfallet dyker det aldrig upp några hundar, det är bara pengarna som försvinner. Inte allt för ovanligt och det har skrivits en hel del om det i media, men det verkar ändå vara folk som går på det lite då och då.

Tycker det är konstigt att folk kan gå på det! Vem tusan ger bort valpar på det viset? Man måste väl förstå att det är något skumt bakom allt detta?

Vavvor med papper kostar ju ändå en del, så varför skulle någon ge bort dom?? :grin:
 
Sv: Gratis Chihuahua

Det mailet fick jag också 19 januari, 1 dag efter jag hade tingat Qiwi. Mycket mysko!
Hittade det i min inkorg nu:

Hej
vi ger gratis våra tre chihuahua valpar till bra hem, vi har två tjejer och en pojke vänster, valparna är 14 veckor gamla och de är alla friska och de har papper, se sina bilder, om du är intresserad kontakta oss tillbaka så att kommer vi att skicka valparna till dig

Sara

Konstigt att dom fortfarande är 14 veckor gamla nu, OM mailet hade stämt så borde dom varit 20 veckor nu. ;)
 
Sv: Gratis Chihuahua

Fast det är klart...

Jag har också papper på min hund:
526153_10151263087187026_390868311_n.jpg


;)
 
Sv: Gratis Chihuahua

Kunde inte låta bli - småfnittrade för mig själv och gammelhunden var väldigt skeptisk över vad jag hade i görningen! ;)
 
Sv: Gratis Chihuahua

Mailet jag fick var precis samma så, jo mystiskt att de slutat bli äldre!! :) Men vad är det för puckon som går på det då?
 
Sv: Gratis Chihuahua

kl
För några år sedan var det en nybliven medlem på ett hundforum som bad om hjälp. Hen hade köpt en fralla/vavva/minns inte, liten hund iaf. De hade betalt för resan från UK till Sverige, allt var klappat o klart, dagen innan de skall plocka upp hunden på flygplatsen får de mail/SMS om att vappen trillat ner från undersökningsbordet hos vet o brutit benet, den inte kan flyga just nu, eftersom den är gipsad.
Betalat dyra pengar o inte fått någon hund.

För att inte tala om alla Kamerun valpar som är färdigvaccinerade o levereras vid en ålder av 6 - 12 veckor?
 
Sv: Gratis Chihuahua

asg :rofl::D


halvt kl

Jag har åxå fått det mailet, samtidigt som jag hade en chi ute till försäljning på blocket, så de tog det därifrån. Måste iofs säga att jämfört med en del andra svar på annonsen lät det där nästan vettigt.. :crazy:
 

Liknande trådar

Hundhälsa Hur länge smittar det? Att dom inte ska träffa andra hundar förstår jag, men om jag förstått det rätt så smittar det om hon springer...
Svar
3
· Visningar
387
Senast: movi
·
Skola & Jobb Jag behöver få input över hut jag ska göra, så skapar en tråd. För ett år sedan fick jag ett jobb inom kommunen med hjälp av lönebidrag...
2
Svar
35
· Visningar
2 354
Senast: Enya
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 046
Senast: Viva
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
657
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp