Gratis förbesiktning, vilka mer har det?

Har haft volvo i många år och aldrig hört om förbesiktning.. Skulle nog bli lite misstänksam om de förväntade sig att saker behöver åtgärdas inför varje besiktning, känns ju inte som någon vidare kvalitet isf.
 
Jag skulle vara mycket skeptisk till att någon som tjänar ekonomiskt på att fixa fel också får bedöma vad som kommer ge avslag på besiktningen. Jag jobbar inom en annan bransch men där anses det som oseriöst att både ”hitta fel” och sen ge rådgivning om hur man åtgärdar dom eller ta betalt för att fixa det utan man hänvisar till en extern part för bedömning av våra fynd och åtgärd.
Jag tror att det beror på vilken verkstad det är. Den KIA-verkstaden jag använder är jätteöppna och ärliga. Jag lämnar in min bil en gång om året för service + fix av allt som måste fixas och de säger ibland att de inte fixade någonting utan ser hur det går på besiktningen först etc.

Men jag har en mycket bra personlig kontakt med dem och de känner mig rätt så bra. De är helt enkelt ärliga. Många gånger har de inte ens tagit betalt när jag bett om hjälp utan de har kollat och sen sagt att vi tar det på nästa service för det är ingen panik.
 

Liknande trådar

Fordon (Jag skulle vilja döpa tråden: Finns det någon som vill spränga min bil?) Efter att ha haft ett minst sagt vansinnigt frustrerande år i...
2
Svar
30
· Visningar
2 809
Senast: Migo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok 2016 var året då jag äntligen fick ett hem. Tidigare hade jag bara haft bostäder, högst osäkra sådana och med resultatet att jag fick...
Svar
0
· Visningar
2 031
Senast: Magiana
·
Ekonomi & Juridik Hej, Detta är ett öppet brev till er där jag vill ge en bakgrundsförklaring till temat hästhandlare som i går togs upp på SVT...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
25 040
Senast: Chilodeur
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp