Bukefalos 28 år!

Kratus

Trådstartare
Eller hur dum får man bli egentligen... :crazy:

Fick en fil skickad på MSN och smarta jag öppnar så klart. :o
Snart säger syrran att hon får spam från mig. :eek:

Gör en virussökning, mycket riktigt så har jag fått virus. Grattis till mig. :cool:
 
Sv: Grattis!

Du är inte den enda! några av mina MSN kontaktar har samma problem jag får hur många konstiga meddelande som helst. Som tur är kunde jag inte öppna dom.
 
Sv: Grattis!

Undrar om det kan vara det jag drabbats av?

Fick meddelande på MSN från en kille som jag inte hade på min kontaktlista. Det stod typ "Hey it's you" eller liknande och så var det en länk. Jag klickade så klart inte på länken utan stängde ner fönstret och blockerade killen. Nu har min Hotmail börjat skicka mail till alla i min kontaktlista med reklam för nåt elektronikföretag i Kina. Anledningen till att jag upptäckte det var för att jag plötsligt fick en massa failure notice-mail på att vissa adresser inte hade gått att nå. Men några har ju fått mina mail och den har skickat ett antal nu. Har bytt lösenord på Hotmail och kör viruskoll på datorn men vet inte om det räcker. Hur ska jag bli av med det här och vad kan jag göra för att det inte ska hända igen?

Jag vet helt säkert att jag inte har öppnat något mystiskt mail eller klickat på någon konstig länk. Jag är väldigt noggrann med sådant... men det hjälper ju tydligen inte. :crazy:
 
Sv: Grattis!

haha, det där fick jag med idag! "Hey, isnt this you? http:/adress/min mail nånting.

Började spamma personen med "Who are you?!?!?!" tills personen blockade mig :devil:
 
Sv: Grattis!

Det var tyvärr från "dig" jag fick det från början... Undrar vart det kommer ifrån från början liksom. :crazy:

Mitt virusprogram tog hand om det, har inte haft några problem efter scanning och åtgärder. Än så länge. :cool:
 
Sv: Grattis!

ahhhhhhhhhhhh

det är JUST detta virus som jag har nu:eek:
Jag och en kompis skickade youtube länkar till varandra, och helt plötsligt dök denna länk upp med 'hey this is you' och en adress med min mail på slutet, detta såg jag förstås EFTER jag knappat på länken, idiot:o

Hade heller inget virusprogram, mitt Nod32 har just gått ut och jag var i valet och kvalet vilken nytt virusprogram jag ville ha, datorn började bete sig underligt, den spamade alla mina kontakter på msn och konstiga fönster och varningar dök upp. Jag installerade Bullguard/eset viruspogram vilket gick bra. Sen ville den startas om efter installeringen, och efter det funkar inte datorn:(

Man kan starta den, och den kommer fram på förstasidan, men allt tar hundra år och jag blev rekommenderad gå in på pcmint och köra viussökning där men datorn kan aldrig ladda upp några sidor det blir bara blanka blad om man ens har sån tur det gick att klicka från börja...
Jag har nu i flera dagar försökt...men hela datorn är låst:crazy:

Jag har massvis med bilder som jag hemskt gärna vill spara, går dessa rädda på något vis? Eller är det bara blåsa ur hela skiten och gräva ner sig:p

/ sitta vid lånad dator är inget kul...
 
Sv: Grattis!

ahhhhhhhhhhhh

det är JUST detta virus som jag har nu:eek:
Jag och en kompis skickade youtube länkar till varandra, och helt plötsligt dök denna länk upp med 'hey this is you' och en adress med min mail på slutet, detta såg jag förstås EFTER jag knappat på länken, idiot:o

Hade heller inget virusprogram, mitt Nod32 har just gått ut och jag var i valet och kvalet vilken nytt virusprogram jag ville ha, datorn började bete sig underligt, den spamade alla mina kontakter på msn och konstiga fönster och varningar dök upp. Jag installerade Bullguard/eset viruspogram vilket gick bra. Sen ville den startas om efter installeringen, och efter det funkar inte datorn:(

Man kan starta den, och den kommer fram på förstasidan, men allt tar hundra år och jag blev rekommenderad gå in på pcmint och köra viussökning där men datorn kan aldrig ladda upp några sidor det blir bara blanka blad om man ens har sån tur det gick att klicka från börja...
Jag har nu i flera dagar försökt...men hela datorn är låst:crazy:

Jag har massvis med bilder som jag hemskt gärna vill spara, går dessa rädda på något vis? Eller är det bara blåsa ur hela skiten och gräva ner sig:p

/ sitta vid lånad dator är inget kul...

Du kan använda en linux-live skiva t.ex. Ubuntu
som kör man kan köra direkt ifrån skivan, bara att starta om med skivan i och den blir inte påverkad av viruset och därifrån kan du t.ex. kopiera dina bilder till en skiva eller USB-minne.
 
Sv: Grattis!

Ja liknande msn-/mailgrejjor dyker upp med jämna mellanrum, rätt ofta från samma personer i kontaktlistan (lär sig inte av misstagen? :angel:) Öppnar av ren princip aldrig länkar eller annat som poppar upp omotiverat, så vi har klarat oss från virus än så länge. Men det är kanske bara en tidsfråga.

Några klassiska exempel:

- Hey! Look at the new pictures of me! (skickat från min lillasysters msn - bluffen synad både pga språket och att hon aldrig skulle skicka ett sånt dokument)

- Se vem som blockerat dig på msn! (den här verkar mååånga ha gått på.. själv kunde jag inte bry mig mindre, som tur var!)

- Check this out! *följt av skum länk* (även här kunde jag inte bry mig mindre, och mina vänner skulle antagligen skriva på svenska och berätta varför den är intressant :D)

Hoppas det löser sig för dig, virus måste vara ett jädra otyg att få :mad:
 
Sv: Grattis!

haha, det där fick jag med idag! "Hey, isnt this you? http:/adress/min mail nånting.

Började spamma personen med "Who are you?!?!?!" tills personen blockade mig :devil:
Det där har jag råkat ut för! Nu för tiden klickar jag aldrig på utländska länkar från svenska chattare, samt tar inte heller emot filer som jag är osäker på eller länken "Ta reda på vem som blockerat dig" osv....
För dessa filer gör sedan att den spammar till alla som finns på din kontaktlista olika saker och ger virus.
 
Sv: Grattis!

Och jag har råkat ut för samma skit! En klasskompis skickade pötsligt något i stil med "You are sexy" och så var det någon länk, som jag givetvis klickade på, som den idiot jag är :devil:
Så nu är min dator helt konstig, och huur seg som helst. Det ploppar upp en massa "porreklam" hela tiden osv osv.
 

Liknande trådar

Relationer Jag har blivit ghostad. Det gör ont, jag är ledsen och jag saknar honom. Jag vill ha svar - vad var det som hände? Eller egentligen hade...
Svar
11
· Visningar
1 800
Senast: Stefffie
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 536
Senast: jemeni
·
Relationer Hej! Undrar om någon här varit i liknande sits och som kan dela med sig av sina erfarenheter. Jag har träffat min kille snart ett år, i...
3 4 5
Svar
80
· Visningar
5 637
Senast: cewe
·
Kropp & Själ Jag är sedan en tid tillbaka sjukskriven på grund av utmattningssyndrom, och har från flera håll fått höra att jag ska "ge mig själv tid...
7 8 9
Svar
161
· Visningar
11 647
Senast: MML
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Äter hundar småfåglar?
  • Barmarksdrag/canicross
  • Magsjuk hund

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp