Bukefalos 28 år!

Gravid eller ej?

T

Tjej79

Brukar ha en "period" på 28 -29 dagar, aldrig mer eller mindre.
I snitt ligger det på 28 dagar.

Jag har nu de 3 sista dagarna haft några svaga smärtor som kan liknas med menstrations smärtor, men ändå inte.
Har nu trott i 2 dagar att nu "kommer mensen", men har bara fått en lång näsa..

Idag är jag på dag 30 och ännu ingen mens, men dock de svaga smärtorna som jag har haft av och till i korta perioder de senaste 3 dagarna..

Vad tror ni?
Är det bara en försenad mens?
För tidigt att ta ett grav.test, eller ska jag vänta några dagar?


Hoppas på respons.
 
Sv: Gravid eller ej?

Inte för tidigt för ett grav.test, köp ett clear blue eller RFSU det reagerar på rätt så låg hcg-halt i urinet.
 
Sv: Gravid eller ej?

Ok, då köper jag ett idag.

Men är det normalt att man kan ha sådana svaga "mensliknande smärtor" vid graviditet?
 
Sv: Gravid eller ej?

Köp ett test, är ju ändå inget seriöst om folk bara ska gissa sig till om du är gravid eller inte...

Lycka till :)
 
Sv: Gravid eller ej?

Har varit och köpt ett test, nu på lunchen.
Köpte clear blue.

Men det bästa är väl att vänta tills imorgon bitti och testa?
Eller? Vad är bäst så pass tidigt?
 
Sv: Gravid eller ej?

Jag testade på morgonen, men då hade jag Preg. Står det på förpackningen när det är bäst att testa?
 
Sv: Gravid eller ej?

Jag testade 5 dagar efter att jag skulle haft mens. Jag testade på eftermiddagen, efter att ha hållit mig 2-3 timmar.
Det var ingen tvekan, plusset var jättestarkt!
Nu är jag snart i v 15:D.

Men vill man vara absolut säker är ju morgonurin bäst, då är ju hcg-halten som högst.
 
Sv: Gravid eller ej?

hormonhalten är lika hög hela tiden, om du nu inte hinkar i dig massa vatten och kissar hela dagarna, därför säger de att man ska testa på morgonen, då man samlat hela natten.

Jag gick på toa som vanligt på jobbet, köpte ett test på vägen hem och testade då, och det vart ett starkt pluss vid 1a droppen och då hade de bara gått 40 min sen jag kissa på jobbet, och så trodde jag ju inte på testet så efter 10 min så kissade jag igen och de vart positivt det oxå.
 
Sv: Gravid eller ej?

hormonhalten är lika hög hela tiden, om du nu inte hinkar i dig massa vatten och kissar hela dagarna, därför säger de att man ska testa på morgonen, då man samlat hela natten.

Den är lika hög i blodet ja, menade att på morgonen är det mer hcg i urinen eftersom den är mer koncentrerad eftersom man inte druckit ngt på natten.
Så egentligen menade vi nog samma sak;).
 
Sv: Gravid eller ej?

Men du måste ju testa nu så vi får veta :bump:
Spännande! Lycka till!
Jag trodde inte jag var gravid just för jag haft menssmärtor, men det var som sagt livmodern som fått växtvärk :D
 
Sv: Gravid eller ej?

Testade igår - negativt.
Så det är bara att vänta och se..
Tack för er respons! :bow:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 481
Senast: Blyger
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 245
Senast: __sofia__
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
7 193
Senast: tuaphua
·
  • Artikel
Dagbok Inspirerad av @parellikusken och hennes kloka dagboksinlägg, för jag känner att det är så himla viktigt att dela med sig om vägen ut...
Svar
10
· Visningar
1 314

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp