Bukefalos 28 år!

Gravid & ha samlag

Status
Stängd för vidare inlägg.
H

H0N3Y

Jag har en liten fråga . . när det går för mej så känns det
lite halv obehagligt i magen som om ngt drar ihop sej.
Ibland kan det ömma till på nå sätt. Lika om min kille är djupt
inne i mej. Har inte känt så innan jag blev gravid.

Är det farligt? Eller är de kanske vanlig känsla . .?

Ibland när det känns sådär kan jag få värsta ångestattacken
efter samlaget, tom så jag gråter. . .
 
Sv: Gravid & ha samlag

När jag var gravid brukade jag få någon sammandragning efter orgasm. Det känns lite obehagligt och visst får man "dåligt samvete" men som jag fattade det är det inte farligt. Du kanske ska prata med barnmorskan. Du kanske också ska be din kille att vara lite, lite försiktig....

Mvh Angelina
 
Sv: Gravid & ha samlag

Det är nog ganska så vanligt, och oftast ofarligt om man inte har problem med sammandragningar i vanliga fall. Men i normal fall så är det ingen som helst fara utan passa på och njut i stället! ;)
Men gör det ont så ska ni kanske låta bli just de ställningarna.
 
Sv: Gravid & ha samlag

Hade inte samlag under grav. Det kändes inte alls aktuellt, tänkte inte på det det allra minsta faktiskt.
 
Sv: Gravid & ha samlag

Tänk vad olika det är! Jag vill nästan ha mer sex när jag är gravid än annars.. :o
 
Sv: Gravid & ha samlag

Jag har varit helt utslagen angående sex de första månaderna, nu har det börjat komma igång igen. Fast jag får lätt ont, att det spänner och så, så om pojkvännen tar i för mycket säger jag ifrån :p
 
Sv: Gravid & ha samlag

Det är ofarligt med sex under graviditeten och de sammandragningar som kan komma efter orgasm är ofarliga för fostret, men kan vara jobbiga för dig...

Vad gäller sexlust så har även min varit HELT död i princip hela mina gravidteter, alla tre...
 
Sv: Gravid & ha samlag

här är en till som tappar ALL sexlust totalt under grav ;) :D
(stackars gubbe :angel: :devil: )

mvh Arabizar
 
Sv: Gravid & ha samlag

Livmodern brukar dra ihop sig vid orgasm, men det känns mer när den är större ;)

Det är inte farligt, nyttig motion för den snarare, lite träning inför vad som skall komma...

Vad gäller risk...

Jag hade mycket sex under graviditeten :angel: och efter en del vånda beslöt vi göra ett uppehåll mellan jul och nyår för att inte utlösa en förlossning via den omtalade färdknäppen, man ville ju helst ha bebben efter årsskiftet (den var planerad till mitten av jan)

Men uppehållet hade motsatt effekt - DÅ kom nämligen bebin :p
 
Sv: Gravid & ha samlag

Jag har hört att det är bara bra för fostret att mamman får orgasmer. Fostret lär känna av det också, så ju fler orgasmer, desto bättre mår fostret.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Ja kära buke. Google var inte min vän i den här frågan så därför kollar jag med er. Flera gånger när jag stått upp och rakat benen de...
Svar
8
· Visningar
1 430
Senast: underensten
·
Juridik & Ekonomi Är det ens möjligt att stämma/få skadestånd från myndighet? Jag ska försöka berätta så bra det går utan att avslöja för mycket, vill...
Svar
4
· Visningar
3 447
Senast: Grazing
·
Relationer Var börjar jag ens... Jag bytte jobb för några månader sedan och en av mina närmaste kollegor är en man som jag känner sedan tidigare...
Svar
5
· Visningar
2 647
Senast: iNHALE
·
Ridning Vi har haft vår D-ponny i tre år, en irländare som var rätt nyimporterad när vi köpte henne. Hon är (har varit?) en väldigt lättsam häst...
Svar
12
· Visningar
2 426
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp