Bukefalos 28 år!

Gravid - Info, tack?!

Status
Stängd för vidare inlägg.
M

Mobby

Har testat mej två gånger och båda testen har visat positivt. Men jag kan ändå inte tro mina ögon att det är möjligt... :love:

Jag "känner mej" inte speciellt gravid, ska isf vara i v.5 nu.
Men eftersom jag har blöder så tror jag ju hela tiden att det ska vara MF på gång. :(
Märker man själv om det skulle bli så (MF alltså)?
Blöder man alltid mycket isf och gör det jätteont, eller kan det passera ganska obemärkt?? :confused:

Detta skulle/ska isf bli vårt första barn och vi har ju försökt i tre år, men herregud... Vart vänder man sej nu då när man själv "misstänker" att man är gravid?? :o
Vart ringer man och när ska man ringa och vad säger man??! :angel:

Kanske blev en massa förvirrade frågor, men det är ju så man känner sej nu... :D
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

Hej
Förstår hur du känner dig. Det är ganska omtumlande i början. Och jag kan nog garantera dig att det är inte bara MF man oroar sig för. Man blir nog lite "pjoskig" (det blev jag iaf). Det man kan glädja sig med är att statistiskt sett går de flesta graviditeter vägen och flest barn föds friska.
Ta kontakt med Mvc där du bor och säg att du vill boka en tid för inskrivning. Dom sköter resten med frågor etc.
Lycka till!
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

Tack så mycket för ditt svar... :bow:

Inga fler som kan dela med sej av sin kunskap / erfarenhet vad gäller MF o.s.v. :confused:
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

MF oroade jag mig också jättemycket för i början av min förra graviditet. Jag kände mig inte gravid "nog". Sen när dom"kritiska" veckorna var över, ja då var det andra farhågor som tog vid. I vecka fem har jag inte känt mig speciellt gravid varken förra gången eller nu. Lite småömma bröst, känns som mensen är på gång när som helst. Ett par veckor senare så har det blivit lite tydligare. Men denna gången mår jag faktiskt kanon, känner mig inte gravid övht, lite lätt illamående börjar infinna sig, det är i princip det enda. Får väl se vad det blir av det. De besked jag fick förra gången var iaf att MF kan man inte påverka, inte så här tidigt, man får bara hoppas. Småblödningar är väl ganska vanliga, vissa har dom ju genom hela graviditeten. Det finns ju dom som inte har några symptom alls också tex. Variationerna är många. Ett MF borde ju inte gå obemärkt förbi. Det borde väl iaf vara som en rejäl menstruation? Min största oro under den här tiden var MA. Senare i graviditeten slutade bebisen i princip att sparka, gissa om man blev lite nojig då. Men allt gick bra iaf!

Försök ta det lite lugnt, du kan inte påverka situationen. Du väntar ju barn och inte missfall! Nu vet du att du kan bli gravid, är det inte roligt? Grattis och lycka till!
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

:bump: Jo, det känns toppen att veta att vi "kunde bli gravid", eftersom vi försökt i tre år...
Men det gör oxå att oron för MF och att kanske åter får försöka i tre år är ganska stor och när jag dessutom blöder hela tiden så känns det... ja... :( ...oroligt!

:love: Men det var bra skrivet av dej: "Du väntar ju barn, inte missfall" :idea: Ska försöka sluta att oroa mej över något jag ändå inte kan påverka!

Även om jag blöder nu så är det inte lika mycket som när jag brukar ha mens...
Men det känns som du skriver precis som mensvärk i magen, fast eftersom jag brukar ha sån värk att jag kräks ibland, så tycker jag att det även värker lite mindre nu än när jag har riktigt ond mensvärk... Nåja, håll tummarna för mej!! ;)
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

När jag fick mitt missfall så gjorde det rejält ont, och jag blödde så kraftigt att det inte fanns något tvivel om vad det var som hände. Jag hade haft "normal" mensvärk ända fram till missfallet pga livmoderns tillväxt, men det var stor skillnade mellan min normala mensvärk och de kramper jag fick under missfallet. Jag blödde dessutom rejäla mängder och var tvungen att byta binda var 30e minut alt. sitta kvar på toan och bara låta det rinna :eek: . Jag vet inte om det är så för alla men det var iaf stor skillnad på min normala mens och mitt missfall.

Lycka till och oroa dig inte för mycket!
/A :)
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

håller tummarna!

Du kan ju inte påverka något, Ibland är blödningar normalt, ibland beror det på att något är fel.

Illamående brukar vara ett gott tecken.

MEN jag tycker du ska tänka så här: "Även om det inte blir en bebis av det här gravtestet (är det fel så här tidigt är det i allmänhet så att det inte utvecklats något foster) så vet vi i alla fall att vi kan bli gravida :idea: och är på rätt spår !"

Och så ringa MVC och säga som det är och be om ett tidigt ultraljud!

Lycka till, tänker på er :bow:
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

Tack för era svar och ert engagemang... :bow:

Nu blev det nog tyvärr så att det slutade som jag misstänkte, i MF.
Blöder mycket nu, som när jag har vanliga mens och det kommer (ursäkta uttryckt!) lite klumpar lixom... :cry: :cry:

Trodde att jag var beredd på det, eftersom jag blött hela tiden och inte riktigt vågat hoppas...
Men jag känner mej jätteledsen och nere över det här, Får man göra det fast jag bara kommit till v.6??? :crazy:

Känner mej så värdelös...
...tänk om det tar tre nya år nu!!!
Då känns det som om det är lika bra att låta bli, orkar inte hoppas och längta och vänta i tre år till!!! :(

Kram till er alla och lycka till själva med allt!! :smirk:
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

Åh, vad tråkigt. Och jobbigt. Men jag kan trösta dig med en liten historia om en kompis till mig. Efter 2,5 års försök och komplett utredning (inga fel hittades) så blev hon ÄNTLIGEN gravid. Hon fick dock missfall i v.7 och var jätteledsen och deppig eftersom hon var inställd på att det skulle ta lika lång tid att bli gravid igen. Men inte då, två månader senare blev hon gravid igen och den här gången blev det en Elliott.

Så en STOOOOOOOR tröstkram till dig och din man. Ge inte upp hoppet och tänk på att det inte alls behöver då lång tid att bli gravid igen.
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

Halloy: :bow:
1000tack för den historien om din kompis...
...känns lite lättare nu!

(Men känner mej fortfarande jätteledsen och då känns det inte så kul att sitta på jobbet och vara glad och trevlig mot alla kunder i telefonen... :cry: )

Känns så konstigt att sitta här och vara ledsen och sen är det inte någon som vet varför...
Kan man berätta det? :confused:
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

Ta ialla fall kontakt med din BM, det kan vara så att du fortfarande är gravid och egentligen väntade tvillingar, våran kompis trodde oxå att hon fick missfall tidigt och åkte egentligen bara in för att kolla om hon behövde skrapas men där var det ett litet hjärta som pumpade. Hennes BM hade oxå varit nästan säker på att det var ett missfall men ville vara på den säkra sidan.
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

Massor med tröstkramar!

Man blir ledsen och trött efteråt, både fysiskt och mentalt, och det är viktigt att tillåta sig att sörja ordentligt. Även om man förlorar sitt barn tidigt så har man ju faktiskt, från att man såg pluset på grav-testet, sett sig själv som mamma till den här lilla varelsen som växer inuti en.

Vila upp dig ordentligt, och låt det ta den tid det tar, så att du har samlat krafter tills du blir gravid igen! Nu vet ni ju att ni kan.

Kram/A
 
Sv: Gravid - Info, tack?!

Jag trodde att jag hade missfall när jag blev gravid nu. Skulle på fölmönstring och skulle hem och hämta man och trsp. Då fick jag jätteont i magen, och hade ont när jag bajsade. Det blev bättre och när jag skulle sätta på dem grimmorna för lastning så känner jag hur det bara rinner blod. Blev lite chockad såklart och ledsen, men mådde inte så dåligt så vi åkte med hästarna och min kompis skulle visa upp min fölunge istället för mig. Tyckte inte det var någon idé att åka till någon akut eftersom jag inte mådde dåligt. Nåväl, efteråt åkte jag in till akuten i Enköping och där sa man att jodå, om man hade ont i magen och blödde var det missfall, men jag fick åka till Uppsala. Jag ringde dit och bestämde mig för att åka in på måndagen istället eftersom jag ändå mådde bra. Men under helgen kom det inte så mycket blod och ingen klump så jag började tvivla på missfallet, och när det gjorde ett ultraljud så var graviditeten normal! Och efter detta hade jag en del blödningar till och från, men det kan vara helt normalt! Så ta inte ut något än utan se till att få komma in så fort som möjligt och kolla!! Och även om det är ett missfall så har det ju i alla fall blivit en befruktning, så då kommer det så småningom, det är jag övertygad om!!! Kramar till dig!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 631
Senast: Nixehen
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
28 632
Senast: Snurrfian
·
Kropp & Själ Får man starta en ”tolka mina Covid-symptom”-tråd? Har försökt ringa 1177 i två dagar nu men det går verkligen inte att komma fram, och...
2
Svar
28
· Visningar
3 891
Senast: Luff
·
Relationer Hej! Jag är mitt i att gå igenom ett breakup, har precis nått cirka fem veckor. Det går väldigt upp och ner, ibland känner jag mig glad...
2 3
Svar
41
· Visningar
8 686
Senast: Ramona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hönstråden II
  • Kattbilder #9
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp