Bukefalos 28 år!

gravid, lite frågor

Status
Stängd för vidare inlägg.

Jolie_Madame

Trådstartare
när "kände" ni att ni var gravida, eller började ana? ungefär efter hur lång tid alltså?
när märkte ni att magen började växa smått?

kan man ha nån lite blödning (inte som mens utan mer som flytning fast blod då)?

om man slarvat me p-pillren några veckor, inte haft mens på MINST 2 mån, mått småilla ett tag utan synbar anledning, kan det vara tecken på att man lyckats bli på smällen? (kanske dum fråga, men är det realistiskt att det skulle kunna vara så, eller tror man bara "det värsta")
 
Sv: gravid, lite frågor

anledningen till att jag inte testat mig än trots mina "farhågor" är att jag har typ som mensverk jätteofta, känns som jag ska få mens typ nästa dag, men så kommer den aldrig..
 
Sv: gravid, lite frågor

Hmm. Efter vad jag har läst här på forumet så känns det i början av graviditeten som om mensen ska komma nästa dag men aldrig kommer.
Testa dig, jag skulle tro att du är gravid.
 
Sv: gravid, lite frågor

Testa dig!!!

Jag märkte att något var på gång eftersom min mens var en vecka sen (är "alltid" punktlig), hade mensvärk fast den inte kom och så var jag otroligt trött. testade och det var positivt! :D

M.
 
Sv: gravid, lite frågor

I början kan graviditeten kännas just som lite mensvärk.

Jag märkte att jag var gravid eftersom inte mensen dök upp, brösten ömmade och jag hade lite "mensvärk".

Magen började synas runt v. 15 om jag inte hade några kläder på mig.
 
Sv: gravid, lite frågor

jag märkte redan dagen efter beräknad mens, upplevde alla lukter å annorlunda, på gott och ont! :smirk:
det har också varit det enda tecknet, jag är nu vecka 19, och känner fortfarande inget alls, och har varken mått illa eller varit sugen på någon speciell mat!
 
Sv: gravid, lite frågor

För mig började det med att jag fick ont i magen typ som mensverk ungefär som dom flesta har beskrivit här. Jag hade aldrig det där riktiga illamåendet men kände sug efter ostbågar när jag testade mig hade jag kommit 2 mån påväg. Jag tycker absolut att du ska gå och testa dig
 
Sv: gravid, lite frågor

Jag märkte det bara ett par dagar efter att jag blivit gravid, dvs innan mensen skulle komma. Jag började tänka typ "Tänk vad typiskt det skulle vara om jag var gravid nu" och liknande... Sen var mensen sen, sen testade jag mig, en och två och tre gånger. Först hemma, sedan på UM och till sist på sjukhuset.

- Just det, efter ett tag mådde jag otroligt illa och trodde jag skulle bli magsjuk. Sen blev jag helt sjukt trött också, sov halva dagarna.

Befann mig inte alls i en livssituation där jag skulle kunnat få barn, så jag gjorde abort. Själva ingreppet var lättare än jag föreställt mig, och att besluta mig för det var inte ett skvatt svårt. Men med alla tankar, före, under och ffa efteråt blev rejält jobbigt. PM:a om du vill prata.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: gravid, lite frågor

som väntat va ja gravid.. skit också.
har mått sjukt illa sista veckan, på morgonen e de värst, kan inte ens dricka ett glas vatten utan att spy i fem minuter! jobbigt i skolan när man inte kan äta heller.

det jag tycker är konstigt är att när jag pratade med nån på KS för att boka tid för abort så försökte vi räkna på ett ungefär i vilken vecka jag borde va.
vi kom fram till att jag borde vara minst i vecka 10 på ett ungefär. sen fick jag en tid 13:e (Lucia) då jag ska få komma in och kolla hur länge det gått å sånt, och får sedan göra själva aborten upp till en vecka senare.
innan hade hon precis sagt att de gör abort (skrapning) fram till vecka 12 (vilken var den form hon sagt att jag skulle få göra min abort i), sen är det nån tvåstegsgrej efter vecka 12.

kan dom inte fixa en tid lite tidigare då, det kommer ju minst ha gått 12 veckor innan jag får göra min abort. jag mår redan jättedåligt över det här, dessutom fysiskt med allt jävla illamående och det. ska det behöva bli ännu värre genom att genomgå en jobbigare abort och vänta så länge?
kan dom inte prioritera lite, visst kanske det är kö, men en sextonåring i MINST 10:e veckan borde väl kunna få lite förtur på nåt sätt?

fast det kanske skulle fungera i praktiken, men det känns som de borde va så när man själv är i det läget i alla fall..

ni får gärna komma med tankar om hur NI skulle reagerat om er 16åriga dotter berättade för er att hon var gravid (bävar för att tala med mor och vill veta vad jag kan vänta mig på ett ungefär)
 
Sv: gravid, lite frågor

Har tidigare i mitt liv gjort en abort i vecka 12 med två steg. Jag kan kanske muntra upp dig lite med att säga att själva "aborten" var inte obehaglig. Man är nersövd och när jag vakande kände jag mig som vanligt fysiskt. Det jobbiga är det psykiska och kanske omgivningens alla reaktioner och åsikter.
Men är man i en situation i livet då det nästan är omöjligt att ta hand om ett barn så får man stå på sig.
Nu har jag en liten son på 7månader och kommer han när är 16år och berättar att gjort en tjej gravid, skulle jag såklart bli orolig.
Men göra allt för att lösa det på bästa sätt, och stötta honom i deras beslut.
Föräldrar är oftast mer förstående än vad man tror.
Men ett litet råd: Ha inte sex om du slarvat med p-piller.
Lycka till!!
 
Sv: gravid, lite frågor

Nu vet jag inte vilket förhållande du och din mamma har, men jag vet ju att man som förälder ibland reagerar på ett till synes negativt sätt när man egentligen bara är rädd/ledsen. Så småningom lugnar man ned sig och kan resonera ordentligt. (Iaf jag och mina föräldrar och jag själv som förälder).

Jag tycker att du ska prata med din mamma så snart som möjligt så att du kan få stöttning!
 
Sv: gravid, lite frågor

Jag var 15 när jag blev gravid.
Det var verkligen hemskt och jag var väldigt chockad.
Mamma var den som tog det allra bäst, hon fixade och donade och kontaktade sjukhus osv.
En riktig ängel! :bow:

Själv försvann jag in i en dimma, jag har inga minnen av de veckorna alls.
Det var som om allt var på lek och låsats.
Såhär i efterhand kan jag minnas att gynekoleg #1 hade kalla händer tex.


F
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag äter P-piller och glömde ta en tablett för en månad sedan. Förra veckan hade jag mens om än kanske lite mindre än vanligt och i...
Svar
5
· Visningar
859
Senast: Sofie_B
·
Gravid - 1år Jag har två barn, den äldre blir 11 år i år och den yngre fyller alldeles snart 4 år. Båda mina graviditeter har varit jobbiga, den...
Svar
3
· Visningar
2 460
Senast: Bexzor
·
Relationer Dom senaste två veckorna har jag skrivit denna text flera gånger. Ändrat mig, raderat den och sedan skrivit igen. Skapade ett nytt...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
19 579
Gravid - 1år Jag tror det här forumet passar bäst till min fråga, har någon här varit "skengravid"? Jag tänker att hundar ju kan bli skendräktiga och...
Svar
11
· Visningar
7 127
Senast: Tora
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp