Gravid och Hästägare - vad göra med hästen?

En bekant tappade all känsla för sin förflyttade kroppstyngd och fick sluta rida i tredje månaden. Hon blev som en anka på hästryggen.
 
Jag har inte ridit alls. Är i vecka 15 nu.
Fick hjälp via IVF och mina äggstockar blev så svullna av behandlingen att läkarna å det bestämdaste avrådde.

Nu är äggstockarna i normal storlek igen och jag har tänkt börja rida lite smått, har inte fått nån direkt mage och kroppen känns precis som innan graviditeten.

Har fantastisk ridhjälp av inackorderingarna i stallet. De sköter min häst också som sin egen i princip så han har varit i full gång som vanligt ❤️
 
usch :( gjorde du illa magen när du ramlade av?
Nej magen klarade sig, men höften fick en rejäl smäll och eftersom jag var gravid tätt efter tidigare graviditet så var mina fogar lite svaga redan och det blev soffläge ett par dagar för jag hade inte kraft att stå.. vi åkte akut till förlossningen såklart när det hände men allt var bra och dom sa att det är ovanligt att bebisen skadas i samband med avramlingar för magmuskulaturen är stark och skyddar otroligt bra. Däremot kan man ju skada sig själv värre efterdom man inte kan ta emot sig som man brukar, vilket var fallet för mig. Jag slängde mig runt för att skydda magen och landade då på sidan av höften. Jag hade turligt nog sällskap, det hände vid uppsittning vid stallet så jag fick hjälp direkt. Jag inte kunde resa mig eller ta mig in i en bil heller - och absolut inte köra. Men sonen är nu 7,5 år och föddes frisk och stark. :)
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Är gravid med mitt första barn och har en fyraårig ridhäst. Än så länge kan jag rida som jag önskar och framöver när jag blir...
2
Svar
24
· Visningar
2 687
Senast: ygenda
·
Hästmänniskan Hej! jag är gravid i vecka 33 nu så inte så långt kvar nu men min stora fråga är hästen, Jag har haft medryttare på han ca 4 dagar i...
Svar
13
· Visningar
2 809
Senast: hast_galen
·
Hästvård Hej! Jag skulle verkligen behöva tips och råd gällande min älskade häst. Det är en 9 årig islandshäst som jag haft sen han var 2 år, har...
2
Svar
24
· Visningar
2 422
Senast: Lobelia
·
Ridning Hej! Jag har ett rätt jobbigt problem med min häst, som ibland gör att jag blir rädd och totalt tappar både lusten och motivationen...
2
Svar
28
· Visningar
4 505
Senast: Mabuse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Trött och arg
  • Heltidsresan forts
  • Vad gör vi? Del CXCV

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Jättehungrig katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp