Status
Stängd för vidare inlägg.
S

space

Gör som så många andra här och är lite anonym.. ;)

Jag slutade äta p-piller i februari i år, min mens kom inte igång förrän i somras.. nu är det ca 38 - 40 dagar emellan i stället för runt 28.. Jag har gjort två graviditetstest i och med detta, men de har visat att jag inte är gravid. Jag och min gubbe vill så gärna ha barn, men ibland undrar jag om det kommer att gå vägen på naturligt sätt!?! :confused:

Hur lång tid tog det för er innan ni blev gravida efter att ni slutade med p-piller?
Har käkat p-piller i ca 6 år, innan så var min mens lite oregelbunden emellanåt. Kommer dock inte ihåg hur många dagar det var emellan.. vet inte ens vad som är normalt!?! Herregud..

Vet inte om jag ska ta och beställa tid hos gyn och undersöka mig för att se så att allt är ok.. jag kanske inte kan få barn!?! Eller så är det kanske gubben det är fel på!?!
 
Sv: Gravid..

Hej
För mig tog det 6 månder första gången och 2 månader andra.Ha tålamod kolla dig skällv dinna flytnigar ca 10 dagar efter mens brukar man ha ägg losning då är flyttningrna sega och genomskinliga. Lycka till. Dett finns bra böcker på biblan och det är inte fel med ett besök på mödravården.
kram
 
Sv: Gravid..

Brorsan och hans fru försökte i ca. 1 år innan hon blev gravid, hon hade ätit p-piller i många år. Min kusin har en son som är "tillverkad" på kostgjord väg, vet inte hur länge de försökte innan de gav upp men det måste ju varit ett tag. Nu är de gravida på nytt, den här gången helt naturligt!
Har ju ingen egen erfarenhet, men ville bara dela med mig att det inte behöver vara kört även om det tar tid.

// Lycka till! Frida
 
Sv: Gravid..

Jag var inte tydlig i mitt förra inlägg.. har inte fått min mens på sista tiden. Sist jag hade den var för ca 50 dagar sedan.. har gjort två grav.test som visar negativt!?! Vet inte vad jag ska ta mig till? Har pratat med gyn. men det är väntelista innan jag kan komma och göra en koll! Kan nog få en tid efter jul.. :confused: Ägglossningstest kan jag ju inte göra eftersom jag inte har fått min mens.. :crazy:
 
Sv: Gravid..

Efter man slutat med p-piller tar det ett tag innan mensen blir regelbunden igen, så att du väntat i 50 dagar på mensen är ingen fara tror jag. Men varför inte ta ett gynbesök? Å ställa lite frågor? Så slipper du gå runt och vara nervös eller oroa dig - vilket kan försena mensen ytterligare, och kanske bidra till att du inte blir gravid....

*säger jag, som blev gravid när jag ÅT p-piller...*
 
Sv: Gravid..

Väntat å väntat på mensen har jag direkt inte gjort, det är bara den sista tiden som jag har tänkt på det! Gynbesök blir svårt när jag inte får någon tid!?! Får väl ta å söka mig till en annan kommun helt enkelt! Pratade med gyn idag å försökte boka tid, de sa först att det tar en stund innan mensen kommer igång. Men sedan när de fick höra att jag slutade med piller i februari så borde jag nog boka en tid! Men som sagt så finns det inga tider förrän efter jul.. jag klarar inte av att vänta så länge!!!
 
Sv: Gravid..

Nu blir jag jätteorolig i stället.. men tack för artiklarna! Jag ska ta å läsa igenom dem.. får dock hoppas att det inte är något fel på mig! Jag kanske bara oroar mig för mkt! Borde ta och slappna av..
 
Sv: Gravid..

Hmmm, har precis läst igenom om symtomen för PCOS; kraftig kroppsbehåring (hirsutism), förstorade äggstockar, upprepade missfall och utebliven eller oregelbunden mens samt BMI över 25. Det enda som stämmer in på mig är oregelbunden/utebliven mens! Det andra är helt fel..
 
Sv: Gravid..

space skrev:
Jag kanske bara oroar mig för mkt! Borde ta och slappna av..

Det kan vara så att det blir en ond cirkel när du oroar dig. Mensen kan utebli eller bli störd pga att man mår dåligt psykiskt eller oroar sig mkt för något. Jag har varit med om att den har blivit försenad när jag har varit jätteorolig för att den inte ska komma. Men sen när jag har gjort grav.test har jag fått det bara någon dag efteråt. Men det kanske bara är tillfälligheter.. vet inte.. :)
 
Sv: Gravid..

Antagligen är det en ond cirkel.. Ska dock se om jag kan få tag på någon gyn i morgon! Något skumt är det dock med mig.. jag mår illa dagligen, från morgon till kväll, är trött och matt. Är hungrig ofta, gärna sötsaker.. Har ont i magen emellanåt..
 
Sv: Gravid..

Men oj, det låter nästan som om du är gravid?! När gjorde du sista testet?? Du kanske ska göra ett nytt nu??

Jag är i 7:e veckan och jag fruktansvärt trött och matt. Fast jag har inte börjat må illa osv.
 
Sv: Gravid..

Jag gjorde senaste testet idag.. och det var negativt!!! Skumt är det iaf!!!
 
Sv: Gravid..

Hmm.. mycket märkligt.. du måste se till att du får en tid hos gyn snart. Det verkar inte normalt. :(

*kram*
 
Sv: Gravid..

Har jag tur så kanske jag kan få ett återbud, annars får jag vänta till efter jul.. Hur roligt är det!?!
 
Sv: Gravid..

det är jättejobbigt när man inte har/ eller har oregelbunden mens.
Jag ska ta och bege mig till gynekologen tänkte jag, för nu har jag inte haft någon mens sedan midsommar, och det kanske börjar bli dax att göra en undersökning om varför jag inte har någon mens
 
Sv: Gravid..

Kanske hälften av dem med PCO har bara oregelbunden mens, inte de andra symtomen.

Du har ju ingen akut problematik så jag förstår om du inte får en akuttid.

Men det finns privatpraktiserande gynekologer också, bara de kan göra vaginalt ultraljud och ta lite prover på dig så funkar det ju.

Lycka till :)
 
Sv: Gravid..

jag har PCO och enda sympytomen jag har är oregelbunden mens... jag är normalviktig (var underviktig innan första barnet), har visserligen mycket (och snabbväxande) hår på underbenen och i "bikiniområdet" men jag är inte luden eller så :-)

så kolla upp det!!!

(det är inte omöjligt att bli gravid med PCO, blev gravid första gången efter 17 lååånga månader, men andra gången så gav vi upp efter 4 år (!!) och gjorde ivf - det visade sig nämligen att maken har för få simmare för att vi ska ha en reell chans att bli med barn, och hur vi lyckades första gången, ja det undrade läkarna med)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
11 428
Senast: Nixehen
·
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 688
Senast: Ramona
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 052
Senast: Bapelsin
·
Hästmänniskan Hej, Jag vet att det finns många trådar om detta men av de som jag hittat är det många inaktiva och jag önskar verkligen stöd just nu...
Svar
10
· Visningar
2 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Vad gör vi? Del CXCVI
  • Köpa hus
  • Vikt och hälsotråd 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp