Gravid....

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

corona

Så var det där då...det lilla strecket på testet ...
Känner mig oerhört glad :banana: ...det var ju det här vi ville... men samtidigt så himla rädd :crazy:
Är det ovanligt? Överallt traskar det omkring lyckliga kvinnor med magarna i vädret... inte en enda ser mista rädd ut....
Men ve, vet hur jag känner mig när/om min mage "sticker fram"... :crazy:

Dessutom... mitt vikariat tar slut snart och jag måste söka nytt jobb... Någon som vet om man är skyldig att berätta om man är gravid?
Är det inte ganska svårt att få jobb när man är gravid?

Ska man ringa MVC nu direkt? Hjälp.... :eek: Känner att jag är ute på mark, jag aldrig satt min fot på tidigare....

Men kul ska det bli... Om jag bara slapp må illa :smirk: :)
 
Sv: Gravid....

Grattis till lilla bebben i magen :banana:

elisabeth
 
Sv: Gravid....

GRATTIS!!!
Känner så väl igen mig i det du beskriver... Själv är jag i v.11 och känner mig relativt ogravid. Har inte hänt så mycket på sistone. Jag ringde MVC i 3:e, 4:e v någonstans och beställde tid. Var på inskrivning förra veckan. 10:e alltså.

Hur du skall göra med jobb vet jag faktiskt inte... lite klurigt det där.

Lycka till iaf!!! KUL!!!
 
Sv: Gravid....

:) Grattis till den kommande bebben!

Jag kan berätta om när jag först fick veta att jag var gravid, det är ungefär ett år sen så det känns ganska färskt fortfarande :smirk: Jag grät konstant i flera dagar, dels av trötthet och stress, men också av skräck! Jag tyckte det var jättejobbigt, för visst var jag glad, men oj vad rädd jag var samtidigt! Det tog några veckor att smälta det, och när magen väl började synas så kändes det mer kul än hemskt. Man har så många funderingar, hur ska det bli??! Hur kommer jag må?? Kommer jag fixa det här?? Det är tur att man har 9 månader på sig innan bebisen kommer :D

Allt kommer gå jättebra, men jag har full förståelse för din rädsla!
 
Sv: Gravid....

Det är så underbart skönt att höra att fler än jag är/har varit rädd...även om jag kanske har vetat det mer eller mindre hela tiden... :crazy: ;)
 
Sv: Gravid....

Du är inte skyldig att berätta!Om jag inte har helt fel,så får inte ens arbetsgivaren ens fråga det vid en intervju.
 
Sv: Gravid....

GRATTIS!! :banana: :banana: :banana:

Lyckliga manniska, jag ar fardig med mitt barnafodande sa jag far aldrig mer uppleva den dar underbara, magiska kanslan av att fa dela min kropp med en bebis! :cry:

Oroa dig inte, njuuuut istallet!! Snart nog sa kommer foglossningarna, varken i ryggen, de svullna fotterna och det eviga springandet pa toan! :devil: :D
 
Sv: Gravid....

Inte_Ung skrev:
När magen väl syns, då så är man bara glad för barnet.
Tyvärr är det väl inte så för alla. Att vara orolig, ängslig och undra hur ens nya liv ska bli är inte något som nödvändigtvis går över på ett kick... Jag tror nog att de flesta mammor fortsätter känna så från och till under hela graviditeten. Men man är inte sämre för det.

Själv har jag mått jättedåligt i perioder. Lycklig över barnet ena dagen, riktigt nere nästa dag. När jag pratat med andra samt även haft kontakt med mödravårdens psykolog har jag insett att jag är långt ifrån ensam. Men någonstans har jag ju en övertygelse om att det kommer att gå bra för oss ändå, på det ena eller andra sättet.

Lycka till Corona! :) Vi med magar som ser så säkra och harmoniska ut är också vettskrämda, en del av oss i alla fall!
 
Sv: Gravid....

Grattis och lycka till!

Jag var också skräckslagen från början och har alltid haft stor skräck för sjukhus och sånt och inte ens kunnat tänka tanken "förlossning". Men, moder Natur har ordnat det så att skräcken släpper så småningom och man börjar älska det lilla osedda pyret oerhört mycket.
 
Sv: Gravid....

Åh, lyckliga du! jag går och väntar på att det snart ska bli dags att kissa på stickan :o :)

Jag kan tipsa om att gå in på föräldranätet och gå med i en av ankomstgrupperna, där alla ska få bebis samma månad.

Det gjorde jag när min son var på G, och det var trevligt att ha något ställe där alla var i samma sits (nåja, samma skede av graviditeten iallafall) och man kunde prata så mycket krämpor och bebis som helst. Jag tror jag besparade min omgivning påmycket gravid-snack pga den hemsidan......

Fast denna sidan är ju bra också förstås ;) !
 
Sv: Gravid....

Grattis! :)

Jag är i v.9 och jag var och skrev in mig förra veckan. Jag fick en tid fort för jag skulle få vänta så länge annars. På tisdag ska jag på läkarbesök.

Jag var också rädd när jag hade gjort ett positivt test. Hur skulle allt bli? Kommer jag hinna med hästen? Tänk om bäbisen blir allergisk (har katter)? Men det har lugnat sig nu. Hästen har jag planerat ordentligt hur jag ska hinna med. Blir bäbis allergisk får vi lösa det på något sätt när och om det blir så. Vi vill ju ändå bo på landet så då kan de ju bli utekatter :D

Det är inte konstigt att man blir rädd. Det blir ju en rejäl omställning i ens liv plus att det är någon som växer inuti ens kropp. Men när det fått skjunka in så kommer glädjen mer och mer.

Lycka till!
 
Sv: Gravid....

Jag känner med igen mig...

Inte för jag är gravid på nåt sätt, men nu har vi bestämt att jaginte ska köpa några nya p-piller när detta paketet är slut!! Alltså om sisådär 10-11 månader!! ;)

Genast när vi hade pratat om det (när vi lagt oss), började jag fundera... "Jag som nyss börjat rida igen, jag som så gärna vill ha medryttarhäst. Tänk om det inte är nån idé att leta då ens en gång. Jag som tränar så mycket... Gym och spinning. Vad händer med kroppen?? Kommer jag att tappa alla muskler och all kondition? Man lär ju inte kunna träna som vanligt under garviditeten och inte direkt efter heller. Jag kommer inte att våga förlossningen..." Osv, osv, osv...

Samtidigt vet jag att det går!! Det finns det ju så många exempel på här inne!! Och min kusin tex, hon är nu gravid med sitt tredje barn och har nyss köpt sin första häst!! Så det är klart det går!!!

Men det är ju alla de där dumma tankarna man inte kan få stopp på... Tänk, jag kommer att vara ett riktigt nervvrak sen när jag verkligen är gravid!!! *huah*

Men samtidigt längtar jag nåt hemskt efter det!!

Så grattis och lycka till, Corona!!! :banana: :banana:
 
Sv: Gravid....

Jättegrattis. :)
När jag fick mitt plus på stickan så hade vi försökt lääänge, 3 år, och även om jag trodde att jag skulle vara väl förberedd efter så lång väntan var jag livrädd. Nu är jag i v.26 och kan fortfarande inte riktigt fatta att jag har en bebis i magen fast det är full fart mest hela tiden. Jag lovar dig, det är underbart. :D
 
Sv: Gravid....

här är en till. känner så väl igen mig! Jag är i vecka 14 nu, och vi hade försökt att få barn i et och ett halvt år, så till slut var det ett positivt resultat. Då reagerade jag jättekonstigt! Blev rädd, kommer jag att klara det, blir jag en bra mamma, blir han en bra pappa, tyckte att det var alldeles för tidigt, jag kände mig inte alls förberedd, tänkte på hästarna och hur jag skulle hinna med dem, på jobbet, blev riktigt deprimerad ett tag, låg mest på sängen i någon slags chock, tänkte som dig att det måste vara hemskt när det börjar synas mm. Men nu har jag kommit över det ( till viss del ) och är glad igen, fast visst finns det dagar av oro, men det kommer man nog aldrig ifrån !
Lycka till! så ska du se att det kommer att kännas mycket bättre! :)
 
Sv: Gravid....

Åh, Mithra, precis så där kände jag mig när jag skulle köpa min första häst :o :cool: Skulle jag verkligen kunna ta det ansvaret på RIKTIGT ?!?!

Men sedan löser det ju sig - både det ena och det andra :D
 
Senast ändrad:
Sv: Gravid....

Grattis!!
Det kommer alldeles säkert att gå bra och du behöver inte oroa dig. Jag var livrädd när jag fick reda på att jag var gravid, men efter första besöket på MVC så var jag helt lugn... De är bra att prata med! Lycka till!! :)
 
Sv: Gravid....

din första häst! :D ja så var det kanske...har glömt det...och det löste ju sig bra på alla sätt så det är bara att hoppas att detta med gör det! :banana:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har hela mitt liv lidit av olika psykiska sjukdomar och min autism. Jag upplever att det i många sammanhang fortfarande år 2020 är...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 494
Senast: Lillefrun
·
Gravid - 1år Hej! Jag skulle behöva lite tankar kring den situation jag nu hamnat i. Jag behöver få skriva av mig, vill inte berätta om detta för...
2
Svar
26
· Visningar
4 522
Senast: Snö
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Nej, jag är verkligen inge bra på sånthär. Jag vet inte hur jag ska hantera situationen. Jag känner mig som en kaviartub med locket på...
Svar
8
· Visningar
1 552
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hejsan, jag har en liten valp som är av staffe amstaff mix som är helt underbar. Självsäker, trygg, utforskande, lyhörd och lättlärd...
2 3
Svar
46
· Visningar
3 794
Senast: snorp
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Det här med klädsel
  • Köpa hus
  • Störiga saker vi stör oss på, del 33

Hund, Katt, Andra Djur

  • 1-årsvaccination
  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp