Gravidillamående och yrsel

Hejhopp77

Trådstartare
Hur kan det vara så vidrigt? Jag har läst igenom gamla trådar där man bara spyr och inte kan äta något alls, då känner jag mig som världens gnällis.

Men att må illa på jobbet är outhärdligt.
Jag jobbar som bussförare och är nog en trafikfara, men man blir ju inte sjukskriven för yrsel, eller?
Tog och sjukskrev mig en vecka då jag inte ens klarade att sätta mig i bilen, det bara snurrar. Enda gången jag mår bra är när jag är ute och går eller ligger ner.

Idag fick jag lergigan-comp utskrivet och hoppas att det ska ta topparna, det tar inte åksjukan upptäckte jag fort. Så jobbet kommer fortsätta vara en pest.

Vad är rimligt? Vad gör man?
Jag kan inte se att det finns någonstans att placera om mig, även om jag skulle berätta för chefen och be om hjälp.
 
Hur kan det vara så vidrigt? Jag har läst igenom gamla trådar där man bara spyr och inte kan äta något alls, då känner jag mig som världens gnällis.

Men att må illa på jobbet är outhärdligt.
Jag jobbar som bussförare och är nog en trafikfara, men man blir ju inte sjukskriven för yrsel, eller?
Tog och sjukskrev mig en vecka då jag inte ens klarade att sätta mig i bilen, det bara snurrar. Enda gången jag mår bra är när jag är ute och går eller ligger ner.

Idag fick jag lergigan-comp utskrivet och hoppas att det ska ta topparna, det tar inte åksjukan upptäckte jag fort. Så jobbet kommer fortsätta vara en pest.

Vad är rimligt? Vad gör man?
Jag kan inte se att det finns någonstans att placera om mig, även om jag skulle berätta för chefen och be om hjälp.

Kan du inte utföra ditt arbete så ska du bli sjukskrivning. Om inte arbetsgivare kan erbjuda arbetsuppgifter du kan jobba med.
 
Håller med andra i tråden mtp ditt jobb borde du kunna få en sjukskrivning. Om du vill fortsätta jobba hör med ditt jobb om du kan få andra arbetsuppgifter. Känns otroligt onödigt att köra om du mår så dåligt att du upplever det påverkar din körning såpass att det blir osäkert.