Gravidillamående och yrsel

Hejhopp77

Trådstartare
Hur kan det vara så vidrigt? Jag har läst igenom gamla trådar där man bara spyr och inte kan äta något alls, då känner jag mig som världens gnällis.

Men att må illa på jobbet är outhärdligt.
Jag jobbar som bussförare och är nog en trafikfara, men man blir ju inte sjukskriven för yrsel, eller?
Tog och sjukskrev mig en vecka då jag inte ens klarade att sätta mig i bilen, det bara snurrar. Enda gången jag mår bra är när jag är ute och går eller ligger ner.

Idag fick jag lergigan-comp utskrivet och hoppas att det ska ta topparna, det tar inte åksjukan upptäckte jag fort. Så jobbet kommer fortsätta vara en pest.

Vad är rimligt? Vad gör man?
Jag kan inte se att det finns någonstans att placera om mig, även om jag skulle berätta för chefen och be om hjälp.
 
Hur kan det vara så vidrigt? Jag har läst igenom gamla trådar där man bara spyr och inte kan äta något alls, då känner jag mig som världens gnällis.

Men att må illa på jobbet är outhärdligt.
Jag jobbar som bussförare och är nog en trafikfara, men man blir ju inte sjukskriven för yrsel, eller?
Tog och sjukskrev mig en vecka då jag inte ens klarade att sätta mig i bilen, det bara snurrar. Enda gången jag mår bra är när jag är ute och går eller ligger ner.

Idag fick jag lergigan-comp utskrivet och hoppas att det ska ta topparna, det tar inte åksjukan upptäckte jag fort. Så jobbet kommer fortsätta vara en pest.

Vad är rimligt? Vad gör man?
Jag kan inte se att det finns någonstans att placera om mig, även om jag skulle berätta för chefen och be om hjälp.

Kan du inte utföra ditt arbete så ska du bli sjukskrivning. Om inte arbetsgivare kan erbjuda arbetsuppgifter du kan jobba med.
 
Håller med andra i tråden mtp ditt jobb borde du kunna få en sjukskrivning. Om du vill fortsätta jobba hör med ditt jobb om du kan få andra arbetsuppgifter. Känns otroligt onödigt att köra om du mår så dåligt att du upplever det påverkar din körning såpass att det blir osäkert.
 
Jag kräktes inte under mina graviditeter, och jag kunde äta, men jag mådde ändå outhärdligt dåligt. Ett konstant illamående, yrsel, "dimmighet" och avgrundströtthet. Att kräkas eller att inte kräkas är inte det som avgör hur dåligt man mår, utan de kan te sig väldigt olika för olika personer.

Sjukskrivning absolut. Framför allt med tanke på att ditt yrke kan bli farligt.
 
Ni har ju såklart rätt allihopa.
Men jag känner mig som världens hypokondriker, så illa är det ju inte om jag bara sitter och kollar på vägen. Samtidigt så är det ju ganska viktigt att kolla åt sidorna osv...

Dimmighet var verkligen rätt ord.

Nu ringde jag vc som ska ringa upp om tid, även om det känns som jag bara överdriver. Börjar jobbet nån timme efter det.
 
Ni har ju såklart rätt allihopa.
Men jag känner mig som världens hypokondriker, så illa är det ju inte om jag bara sitter och kollar på vägen. Samtidigt så är det ju ganska viktigt att kolla åt sidorna osv...

Dimmighet var verkligen rätt ord.

Nu ringde jag vc som ska ringa upp om tid, även om det känns som jag bara överdriver. Börjar jobbet nån timme efter det.

Dimmighet absolut, kände att jag nästan såg suddigt och hade svårt att hålla fokus.

Hörru, vi vill inte ha dig i trafiken :heart Och jag vet att sjukskrivning kan kännas jobbigt men jag kan tycka, när man fått lite perspektiv till det, att varför var det så svårt att sjukskriva sig? Din kropp skapar ett nytt liv, det kan tidvis vara en enorm påfrestning. Lyft blicken lite. Det här är en begränsad tid i livet, så unna dig att ta hand om dig själv.
 
Ni har ju såklart rätt allihopa.
Men jag känner mig som världens hypokondriker, så illa är det ju inte om jag bara sitter och kollar på vägen. Samtidigt så är det ju ganska viktigt att kolla åt sidorna osv...

Dimmighet var verkligen rätt ord.

Nu ringde jag vc som ska ringa upp om tid, även om det känns som jag bara överdriver. Börjar jobbet nån timme efter det.

Fast tänk så här, tänk så händer det något så du,alla passagerare och andra medtrafikanter skadas?

Jag hade iallafall inte velat sitta på en buss där chauffören inte kunde hålla fullt fokus/vigör, och skulle absolut inte sätta min unge på en buss med sån chaufför heller.

Du sitter inte på ett kontor och blippar på datorn, utan du har faktist ansvar för andra människor och att ni alla ska komma fram levandes/oskadda, och även om du tycker det känns fel att bli sjukskriven av ”bara” illamående och dizzy så kan jag nog garantera att många säkert inte ens hade velat kliva på bussen om de visste din status. ❤️
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp