Graviditet och redbull!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Timsetim

Trådstartare
Jag brukar dricka redbull när jag jobbar natt, men är osäker på om det är så bra nu när jag är gravid och har därför inte gjort det. Är det någon som vet om det är ok att dricka eller inte?

/Timsetim
 
Sv: Graviditet och redbull!

Står det inte på burken att man inte ska dricka det om man är gravid :confused:
 
Sv: Graviditet och redbull!

OK, hade bara nån redbull kopia hemma och på den stog det att gravida, barn och andra som är känsliga för koffein bör avstå från att dricka den...

Men här hittar jag inget som säger att det inte är ok.
 
Sv: Graviditet och redbull!

Det stod förut på dem att man bör undvika den om man är gravid, men det är numera borttaget. Det är väl för att man generellt ska undvika alltför mkt koffein under graviditeten, men storkonsumenter av kaffe får ju också barn...

Jag häller i mig en hel del sådant också eftersom jag inte är kaffedrickare, fast har numera lämnat Red Bull för en betydligt billigare och godare (inte lika sötsliskig) kopia. Men jag har undvikit det under mina graviditeter, bara tagit till det vid extraordinära tillfällen, kanske 5 ggr/graviditet.
 
Sv: Graviditet och redbull!

Det tre första månaderna ska man vara sparsam med koffeinet, min bm säger att detta gäller även te. Sedan blir ju bebis påverkad av koffeinet och kan få väldigt snabba hjärtslag som den i längden blir negativt påverkad av. Så du kan säkert ta en redbull då och då, men jag hade nog fösökt att göra mig av med den vanan.
 
Sv: Graviditet och redbull!

Jag läste i något sammanhang nyligen (kanske en grvidtidning) om just sådana drycker att man ska dricka dem med måtta.
 
Sv: Graviditet och redbull!

Blixtra skrev:
Sedan blir ju bebis påverkad av koffeinet och kan få väldigt snabba hjärtslag som den i längden blir negativt påverkad av.

Det var just detta jag tänkte på! :crazy: Just nu vill jag bara att bådas hjärtslag ska slå tiden ut! :love:

/Timsetim
 
Sv: Graviditet och redbull!

Har pa Irland star det med stora bokstaver att gravida, personer med hjartfel eller annan sjukdom inte bor dricka Red Bull. Sedan om det star bara for att de inte vill att man stammer dem ifall det skulle bli nagonting fel pa barnet, eller om det verkligen ar sant ar en annan grej.
 
Sv: Graviditet och redbull!

Har ni "äkta" Red Bull på Irland, eller den svagare variant vi har i Sverige?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Småbarn Min son har alltid varit rätt mammig. Men sedan jag blev gravid har det blivit extremt! Sonen(2,5) är nu jättemammig och väljer alltid...
Svar
8
· Visningar
1 073
Senast: Sedna
·
Gravid - 1år När började ni rida igen efter graviditet och förlossning? Hur kändes det? Skrittade du bara i början eller red du i alla gångarterna...
2
Svar
29
· Visningar
2 146
Senast: McFlurry
·
Gravid - 1år Jag har fått en tid för att operera kompartment i vänster underben. Operationen sker under narkos. Kommer vara i vecka 19-20 vid...
Svar
14
· Visningar
1 585
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Så vad gör man? Jag hittar inget alls! Läkarna lyssnar inte på sin patient utan viftar bort problemet och ska få ett återbesök om 1-3...
Svar
11
· Visningar
845
Senast: 95johsv
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp