Graviditetstest

Status
Stängd för vidare inlägg.
T

topofthemorning

"Kissade på en pinne" igår och det blev ett svagt streck i kontrollrutan :o Ska göra ett nytt test idag med en sticka från en annan fabrikant... Det står iofs att ett svagt streck betyder positivt men jag har fått så förut och det har varit negativt när jag gjorde testet hos barnmorskan. Fast då kanske det var ännu svagare, om jag tänker efter...

Vilket/vilka test har ni bra erfarenheter av? Tillförlitligast? OM det nu är en bäbis i min mage så räknar man ut förlossningsdatum från sista mensens första dag va? (hjärnsläpp :angel: )
 
Sv: Graviditetstest

jag tror att Clearblue är väldigt bra, använde själv dem. Har hört att om man får ett positivt besked så är det alltid positivt men om man får ett negativt så behöver det inte vara negativt... fast om du haft ett streck innan och ändå var negativ så stämmer ju inte det! Annars GRATTIS!!!! :rofl:
 
Sv: Graviditetstest

Gjorde ett Clear Blue nyss och själva minus-strecket var svagt men det lodräta var tydligt :o Då är det bäbis på gång alltså, eftersom bara ett vågrätt streck betyder att det inte är nåt... :)
 
Sv: Graviditetstest

Tack! Jag var inne på sidan en snabbis igår och jag ska kolla vidare där idag.
 
Sv: Graviditetstest

Jag har testat clearblue 2ggr. Första gången visade det negativt trots att jag var gravid. 2:a gången visade det dock rätt.
 
Sv: Graviditetstest

Första gången vi testade använde vi RFSUs test som man kan köpa på ICA. Den gången testade vi för tidigt för det blev inget streck. Eftersom mensen aldrig dök upp och jag började känna att det hände massor med saker i kroppen som var misstänkt likt gravaiditetssymptom :o köpte vi ett nytt test på apoteket: Preg. Det är ett billigare alternativ till Clearblue och varkade lite mer rejält än RFSU testet vi använt innan. Funkade bra för oss iallafall! :banana:
 
Sv: Graviditetstest

Det var Preg jag provade först och det är det som har visat ett svagt (om än jättesvagt) streck förut utan att det varit positivt. Nu var det inte mycket starkare än sist men ClearBlue visade tydligare. Men det är väl som med allt annat, de funkar kanske olika bra på olika personer...
Ska för säkerhets skull ringa till Barnmorskan idag i alla fall...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Skriver under anonymt nick. Igår gjorde jag ett grav.test (Preg) som Visade positivt. Ett svagt streck kunde man se. Men vart ändå...
Svar
3
· Visningar
1 216
Senast: Fibusen
·
Övr. Barn Börjar bli lite nojjig att något är fel. Har en hormonspiral sen i januari och haft min mens som vanligt varje månad. Men denna...
Svar
4
· Visningar
1 112
Senast: MM
·
L
Gravid - 1år Hej. Jag undrar hur vanligt det är med ett negativt graviditetstest även om man är gravid. jag har gått över tiden 12 dagar nu...
Svar
3
· Visningar
7 422
Senast: mosig
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp