Gravidkläder (Utbruten från Vårföräldrar 2019)

Lönn

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Var handlar nu mammakläder? Har insett nu att jag behöver lite mer anpassade byxor snart men det är ju skitsvårt. De flesta butiker har inga alls. De som har mammakläder har 90 % superskinny och skinny modeller. på byxor. Jag ogillar sådana i vanliga fall och nu när kroppen expanderar åt alla håll och kanter så avskyr jag tanken på att ha sådant på mig och det var ungefär så hemskt som jag föreställt mig när jag provade två par sådana idag. Kan inte gärna gå med mysbyxor till jobbet känner jag. Beställde nu två par mammabyxor från Ellos, hoppas verkligen att de fungerar.

Imorgon är det vecka 15+0, symtomen har avtagit lite med illamående och huvudvärk påminner mig ibland. Nu vet de flesta på jobbet och det är både skönt och jobbigt. Grattis och förväntningar på att man ska vara överlycklig är jobbigt att svara på tycker jag. Jag är glad men inte i någon lycklig "bubbla". Just nu saknar jag mest min "vanliga" kropp. Det är lite för långt kvar till slutresultatet för att jag ska ha börjat längta efter det.
 
Var handlar nu mammakläder? Har insett nu att jag behöver lite mer anpassade byxor snart men det är ju skitsvårt. De flesta butiker har inga alls. De som har mammakläder har 90 % superskinny och skinny modeller. på byxor. Jag ogillar sådana i vanliga fall och nu när kroppen expanderar åt alla håll och kanter så avskyr jag tanken på att ha sådant på mig och det var ungefär så hemskt som jag föreställt mig när jag provade två par sådana idag. Kan inte gärna gå med mysbyxor till jobbet känner jag. Beställde nu två par mammabyxor från Ellos, hoppas verkligen att de fungerar.

Imorgon är det vecka 15+0, symtomen har avtagit lite med illamående och huvudvärk påminner mig ibland. Nu vet de flesta på jobbet och det är både skönt och jobbigt. Grattis och förväntningar på att man ska vara överlycklig är jobbigt att svara på tycker jag. Jag är glad men inte i någon lycklig "bubbla". Just nu saknar jag mest min "vanliga" kropp. Det är lite för långt kvar till slutresultatet för att jag ska ha börjat längta efter det.

Jag har bara köpt två byxor, ett par från hangmatta.com och ett par från Etsy, båda i modell i stil med haremsbyxor. Vill inte heller ha något tight, får lite klaustrofobi av bara tanken. Hoppas de du beställt känns bra! Tipsa gärna i sådana fall. :)

Känner så väl igen mig i det där med förväntningar på hur glad man ska vara, eller vad man ska säga. Ibland känns det som att andra är mer glad än vad jag är över graviditeten, haha! :p Hoppas illamåendet och huvudvärken lägger sig helt för dig snart!
 
Jag köpte mig ett gäng gravidleggings på Lidl för ett tag sen och de bor jag i sen dess :p det här med gravidjeans skippar jag den här gången, är väldigt kort tid det är bekvämt tycker jag. Det får inte klämma och vara obehagligt, det orkar jag inte med!

Sen det här om att stråla av lycka igen -- ääähh! Det måste man inte göra eller känna alls. Att vara gravid är drygt och jag saknar "min" kropp. Tack o lov är det "bara" 9 mån, sen kommer det som faktiskt är det viktiga och det är ju den livslånga kärleken till sitt barn :heart
 
Jag går mest i strumpbyxor/leggings med klänning eller oversize-tröja till det är skönast tycker jag. Har ett par riktigt bekväma byxor från förra graviditeten, annars är det ingen hit.
 
Har helt fantastiska byxor från Cubus, köpte när jag opererade ett ben och inte kunde ha jeans och inser nu när jag börjar känna mig lite mer gravid (över en natt tycker jag helt plötsligt att jag ser en antydan till mage :o Är i v 14 nu) att dessa nog kommer bli mycket använda de närmsta månaderna.

1542102945490.png


Jag behöver snarare satsa på några fler stora fluffiga tröjor känner jag :angel:
 
Här är också världens aktivitet i magen! Idag har den levt om precis hela dagen :eek:

I övrigt rullar det på här, går in i v24 imorgon. Ska till BM på torsdag. Vissa dagar har jag dock haft lite blandade känslor kring det hela. Men antar att det är normalt att ha olika känslor när det är något så stort som ändå händer i livet. Funderar på hur allt ska bli och vad vi har gett oss in på... Men är såklart glad och förväntansfull också :heart

Jag tycker verkligen att det är rimligt att ha dubbla känslor inför det hela! Det har jag med. Lite oro är ju helt på sin plats - det är en stor omställning!

Var handlar nu mammakläder? Har insett nu att jag behöver lite mer anpassade byxor snart men det är ju skitsvårt. De flesta butiker har inga alls. De som har mammakläder har 90 % superskinny och skinny modeller. på byxor. Jag ogillar sådana i vanliga fall och nu när kroppen expanderar åt alla håll och kanter så avskyr jag tanken på att ha sådant på mig och det var ungefär så hemskt som jag föreställt mig när jag provade två par sådana idag. Kan inte gärna gå med mysbyxor till jobbet känner jag. Beställde nu två par mammabyxor från Ellos, hoppas verkligen att de fungerar.

Imorgon är det vecka 15+0, symtomen har avtagit lite med illamående och huvudvärk påminner mig ibland. Nu vet de flesta på jobbet och det är både skönt och jobbigt. Grattis och förväntningar på att man ska vara överlycklig är jobbigt att svara på tycker jag. Jag är glad men inte i någon lycklig "bubbla". Just nu saknar jag mest min "vanliga" kropp. Det är lite för långt kvar till slutresultatet för att jag ska ha börjat längta efter det.
Jag är inte heller nåt fan av de treggings och sånt där som är vad som står att finna i kedjornas gravidutbud och jag beställde ett par icke-tighta gravidjeans från HM, men de satt helskumt och bara kasade ner. Till sist hittade jag ett par underbara byxor på Boob design, så de, leggings och strumpyxor (med stora tröjor och klänningar som @Flixon ) bor jag i. Och så fick jag en generös gåva av en vänlig medbukefalist; ett par sköna cargobyxor som jag har till hundpromenader och sådär.
 
Jag har köpt de flesta av mina gravidkläder fran Boprix, tycker dom har ett bra utbud. Tyvärr är kvaliten sadär.
 
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Var handlar nu mammakläder? Har insett nu att jag behöver lite mer anpassade byxor snart men det är ju skitsvårt. De flesta butiker har inga alls. De som har mammakläder har 90 % superskinny och skinny modeller. på byxor. Jag ogillar sådana i vanliga fall och nu när kroppen expanderar åt alla håll och kanter så avskyr jag tanken på att ha sådant på mig och det var ungefär så hemskt som jag föreställt mig när jag provade två par sådana idag. Kan inte gärna gå med mysbyxor till jobbet känner jag. Beställde nu två par mammabyxor från Ellos, hoppas verkligen att de fungerar.

Imorgon är det vecka 15+0, symtomen har avtagit lite med illamående och huvudvärk påminner mig ibland. Nu vet de flesta på jobbet och det är både skönt och jobbigt. Grattis och förväntningar på att man ska vara överlycklig är jobbigt att svara på tycker jag. Jag är glad men inte i någon lycklig "bubbla". Just nu saknar jag mest min "vanliga" kropp. Det är lite för långt kvar till slutresultatet för att jag ska ha börjat längta efter det.

Jag har sedan typ v. 11 bara klänning och tights, var ungefär då som mina jeans blev obekväma, och jag har ej tagit mig för att handla gravidbyxor.. och nu känns det som om klännning är det som jag kommer köra på hela tiden, kanske att jag inhandlar byxor om det blir för kallt, får se.
 
Är i v 34 nu, har 2 par gravidbyxor från HM som jag köpte i v 14 lr 15 tror jag. Har inte använt dom så mkt som jag trodde jag skulle göra. Har som många andra redan skrivit mest haft leggings & strumpbyxor med stora tröjor och klänning. Skönaste alternativet jag kom på 😊 Har köpt lite kläder från Asos som var fina, sen är resten från HM. Många kedjor har ju mer på hemsidan än i butik 😊

Just nu känns allt dock lite litet, drygt å inte kunna röra sig som vanligt och magen är ivägen & sover mkt. Får massa kommentarer på hur fiiiin jag är, känner mig mest klumpig och obekväm själv. Har inte upplevt att det skulle vara så mysigt å vara gravid heller, som många säger det är 🤰🦖

Ser fram emot resultatet dock, första barnet, känns otroligt spännande med en mix av mig och min fina man 😁💕
 
Jag har haft gravidkläder från vecka 7 då min mage ballade ur totalt.
Jag har faktiskt turen att ha fått låna mammakläder av mina svägerskor samt har kvar från första graviditeten, så garderoben är tämligen full.
Det mesta är från H&M och är både jeans, leggings, kostymbyxor och olika typer av överdelar :D
 
Jag köpte mina få gravidkläder på hm, var det enda jag hittade i butik, och beställde något från zalando. Såhär 9 månader senare bor jag fortfarande i mina gravidjeans, dels för att jag älskar dem :love:, dels för att jag fortfarande inte kommer i mina vanliga kläder :cautious::angel:
 
På mitt jobb är nog ordentliga byxor/jeans lämpligast känner jag. Kan bli att krypa runt lite på smutsiga golv samt cykla en del även sen på vintern. Får hoppas att jag kan hitta 2-3 par som fungerar. Kanske får bli riktiga arbetarbyxor med hängslen på jobbet annars :D

Måste ju hitta ett bra byxor att ha ute i ur och skur med hundarna också. Just nu fungerar det dock rätt bra med de vanliga träningsbyxorna med skärp i och uppknäppta knappar.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
6
· Visningar
4 998
Senast: clusia
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2
Svar
20
· Visningar
1 369
Senast: Jenka
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: leoparden
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
2 3
Svar
55
· Visningar
4 896
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Hundrädda
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp