Gravidridbyxa??

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare prussiluskan
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 11
  • Visningar Visningar 1 372
P

prussiluskan

Jag är gravid i vecka 33 (ser ut som jag svalt en badboll) och rider fortfarande med god aptit. Men det där med ridbyxor är ju lite tråkigt, jag kommer defenitivt inte i mina gammla brallor, finns det graviridbyxor? Kanske med extra stöd för magen??:idea: Det är ju inte lönt att köpa ett par vanliga i st 46-48, mina lår och rumpa är ju inte fetare än vanligt.. Det såg bara för j#vla roligt ut när jag provade dom i ridsportbutiken!:p

Sv: Gravidridbyxa??

Jag gjorde som så när "bulan" blev märkbart stor...drog en gummisnodd(mjuk)genom knapphålet och till knappen, se lät jag gylfen vara öppen, för den gick inte att stänga ändå. Och på det en ganska stor bylsig tröja/t-shirt. Så att folk slapp glo rätt in i gylfhålet..... Funkade rätt bra och man slapp ridskav när man kunde ha ridbyxor!

Det finns gravid-ridbyxor att köpa. Kommer dock inte ihåg vad nätbutiker heter...:crazy:

mysbyxor då? det brukar funka prima att rida i. Eller vika ner midjan på ett par vanliga ridbrallor så att de hamnar under magen?

Ska testa det där med gummisnodd imorgon, kanske kan funka.. Har faktiskt inte tänkt på det..
Att vika ner ridbyxan funkar inte för mig, då känns det som om hela magen rymmer(guppar utav bara h#lvete!)
Rider för tillfället omkring i mysbyxor och ett par långa chaps, det funkar ju bra iochförsig, men visst saknar man ridbyxorna... Fast det är klart, det är ju bara 7 veckor kvar, det ska man väl tåla..

Cronis skrev:
Det finns gravid-ridbyxor att köpa. Kommer dock inte ihåg vad nätbutiker heter...:crazy:

Om du skulle komma på var du hittade dom där byxorna, kan du väl säga till??:bump:

prussiluskan skrev:
Om du skulle komma på var du hittade dom där byxorna, kan du väl säga till??:bump:

Jag kommer faktiskt inte ihåg. Det är länge sen jag såg dom. Men jag får väl leta...

kicki71 skrev:
Jag gjorde som så när "bulan" blev märkbart stor...drog en gummisnodd(mjuk)genom knapphålet och till knappen, se lät jag gylfen vara öppen, för den gick inte att stänga ändå. Och på det en ganska stor bylsig tröja/t-shirt. Så att folk slapp glo rätt in i gylfhålet..... Funkade rätt bra och man slapp ridskav när man kunde ha ridbyxor!

Så gjorde jag också.:)

Immer

Gjorde likadant som andra skrivit (med gummisnodd/resårband)
sen räckte inte ens det:p då fick det bli mysbyxorna:D

lycka till;)

Jaja, jag får väl inse fakta, jag får helt enkelt vara tjock utan ridbyxor nån månad till, om det inte funkar med "gummisnodden"! Hihi, ska testa det idag, måste bara till BMC på deras evinnerliga besök... Sen måste jag ironiskt nog på ultraljud med min ena häst, men sen ska jag rida!!
Tack för alla svar och tipps, nu ska jag snoka upp lämpliga gummisnoddar!!

Min kompis börjar bli rätt stor nu. Hon tog ett par gamla brallor och så har jag sytt in en kil-flik i sidorna på dem, funkade riktigt bra efter lite mätande faktiskt...

Tja, nu är det ju så att min symaskin är folkilsken, och får frispel när jag närmar mig den.. Men det är klart, min svärmor är ju en fena på att tämja ilskna maskiner.. Idén är inte dum.:devil:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka