Gravidyoga/träning för gravida (Utbruten från Höstföräldrar 2018)

Trollunge

Trådstartare
Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller egentligen inte passar under den ursprungliga trådrubriken.
Det här första inlägget är alltså ingen vanlig trådstart av den här användaren. Efterföljande inlägg kan komma från den gamla tråden eller vara svar som skett i denna utbrutna tråd.


Jag var på gravidyoga i torsdags för första gången! SÅ härligt :love: Inte särskilt fysiskt jobbigt alls men vi jobbade med andning, avslappning, fokus, mantran, positiva tankar osv. Känns som riktigt bra förberedelse inför förlossning vilket såklart är poängen :up:
Kommer se fram emot torsdagarna!

Någon annan som testat gravidyoga nån gång? :)
 
Härligt med gravidyoga @Trollunge! Jag har själv inte varit på det men har hört mycket positivt om det. Jag gick däremot på vattengymnastik för gravida nu i våras innan det tog sommaruppehåll och det var fantastiskt! Även där var det en hel del fokus på positiva tankar och så. Sånt jag på förhand säkert hade tyckt var flummigt men som där och då var jättehärligt :D :up: Det som förvånade mig mest var dock att det var så sjukt mycket tyngre träning än jag hade trott!
 
Jag gick på gravidyoga förra hösten och det kändes lugnt och fantastiskt avslappnande. Mer än en gång snarkade några av deltagarna. :p Jag fick även in en bra andning och avslappning som var värdefull vid förlossningen. Vi testade också på att andas genom smärta (de som ville) och det var stärkande att se att kroppen kunde fokusera på andningen för att avleda smärtan.
 
Jag gick på gravidyoga i våras. Gav mig möjlighet att just då slappna av i en i övrigt nervös graviditet (inte för att nåt var konstigt, men var orolig att nåt skulle gå på tok). Tyvärr blev det akutsnitt för vår del, men tror att det hade kunnat hjälpa genom förlossningen annars. Lyckades faktiskt fokusera på andningen ett tag innan jag sövdes tack vare att jag tänkte tillbaka på yogan.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
10
· Visningar
767
Senast: clusia
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
13
· Visningar
1 147
Senast: leoparden
·
Övr. Barn Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
2
· Visningar
622
Senast: Kilauea
·
Gravid - 1år Denna trådstart är utbruten från en annan tråd av en moderator. Vi gör det ibland när ett ämne verkar intressant för flera och/eller...
Svar
6
· Visningar
4 997
Senast: clusia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp