Bukefalos 28 år!

Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Väldigt bra att man tar tag i det, det är helt sjukt att det, år 2008 i ett såpass utvecklat land som Sverige, inte är olagligt än!
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Helt rätt :bow:.
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

ÄNTLIGEN fy fan vad mycket man läst om just detta.
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Verkligen otroligt att det får förekomma.. Och att inte fler arbetar aktivt mot det. Någon som vet hur det gick med namninsamlingen mot tidelag som startades här på Buke?
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Fast det här är iofs inte tidelag, det är djurplågeri (hade det varit lindirigare om hästen skurits i bogen eller i buken?). Denne gärningsman är inte lättare att få tag på/ fälla genom en lag mot tidelag.
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Må så vara, men det är bra att denna diskussion tas upp på allvar och man faktiskt får något gjort åt det.
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Ä N T L I G E N !:bow:
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Man fattar inte hur någon politiker kan rösta mot ett sånt förslag i alla fall. Tidelag är för mig detsamma som att ge sig på ett spädbarn, vilket ju är olagligt.
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Jag hoppas verkligen att det blir kriminellt!! Det är fullständigt vidrigt att någon kan göra så emot djur!!:mad::mad:
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Verkligen otroligt att det får förekomma.. Och att inte fler arbetar aktivt mot det. Någon som vet hur det gick med namninsamlingen mot tidelag som startades här på Buke?

Den är uppe i 3473 & listan är inskickad till jordbruksverket samt miljöpariet.

9 April skall det tas beslut i riksdagen ang förbud mot tidelag.
http://www.riksdagen.se/templates/R_CustomCalendar____1765.aspx
tryck vidare på Miljö- och jordbruksutskottet, tryck på Djurskydd

Där finns information om att det skall tas upp från flera håll.

*håller tummarna*

Är flera namninsamlingar som är engagerade & har samlat in namn.
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

ÄNTLIGEN!
Har i princip vuxit upp med Monicas dotter, och själv såg jag att hennes dotter hade en insändare ang. tidelag.
Vet även att Monica brukar kämpa för det hon vill!
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

jätte bra lagförslag!!
Att ha sex med djur ör sjukt och äkligt, borde varit olagligt för länge sen!
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Det är absolut inte under rubriken djurplågeri det skall behandlas ,straffen är ALLDELES för lindriga för "människor"som döms för djurplågeri.Det måste utdömas de strängaste straffen,tänk på att det var belagt med dödsstraff förr i tiden.Det är ju helt otroligt upprörande att det är tillåtet att tortera och förnedra försvarslösa djur på detta viset.I danmark finns det till och med djurbordeller som svenskar åker till,detta läste jag härförleden i dagspressen.Man kan ju bara undra vart mänskligheten är påväg.Jag anser att det är minst lika vedervärdigt som pedofili.Jämställ dessa vidriga djurutnyttjare med pedofiler samt öka straffen för båda dessa grupperna.
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Så straffen skulle vara strängare för något där man inte vet om djuren lider till skillnad från något där djuren definitivt lider(djurplågeri)? Snarare kommer straffsatsen för ett eventuellt tidelagsbrott ligga ganska lågt, på sin höjd i samma nivå som djurplågeri.
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

Jag vill också särskilja tidelag och djurplågeri, tycker inte det är samma sak att ha sex med djur som att skära/slå dom.. Jag tror som andra att göra tidelag i sig olagligt inte kommer ha någon som helst effekt, då är det bättre att höja straffskalan för djurplågeri. Är inte inseminering en form av våldtäkt förresten? ;)
 
Sv: Green (s) vill kriminalisera sex med djur

När jag senast diskuterade frågan här var majoriteten mot en sådan lag av ungefär samma anledningar Preed tar upp.

Konstigt nog har många andra länder lagar mot tidelag utan problem med att t ex kunna skilja på övergrep och insemination.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter (SR) Ridskolan i Skövde är rädda för att tvingas flytta från sin anläggning vid Kultomten till följd av den expandering som kommunen gör...
Svar
0
· Visningar
575
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Westernridning ökar i populäritet Sverige. Det handlar om en ridgren där man ska utföra alla de moment som ingår i cowboyyrket...
Svar
0
· Visningar
742
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Lina Emilssons häst blev svårt knivskuren natten till förra söndagen. Hästen stod i hagen som ligger ungefär 10 meter från hennes...
Svar
0
· Visningar
696
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Hästnyheter (SR) Länsveterinären avlivade fullt friska djur. Det hävdar Tony Ollvard, djurbonde i Malmköping efter ett myndighetsingripande på hans...
Svar
6
· Visningar
1 577
Senast: fiaskurken
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp