Bukefalos 26 år!

Griffin Dressyr

Evergreen

Trådstartare
är väl egentligen mest till för hästar med hög manke? :confused:
Men kan man ha dne på en häst med ganska liten mankt iaf?

Tänker du på att den har cutback? Det spelar ingen roll alls egentligen, däremot kan det bli problem åt andra hållet, dvs en sadel utan cutback på en häst med mycket hög manke. Men det kan fungera det också... :smirk: Det enda som kan ge svar på om sadeln passar, det är att prova den! :)

H

horsemaniac

jag har en maffig, ngt bredare NF som har vid bom, den ligger superbra på honom!

F

furreburre

Jag har en sådan till en "medeltjock" Furir (svenskt halvblod) Han har normal manke och den ligger bra! Den är skön också! :D

Liknande trådar

Utrustning Rider just nu runt i en Frank Baines Reflex som jag verkligen gillar, bra stöd och lite djupare säte. Den ligger okej på hästen men...
Svar
0
· Visningar
315
Utrustning Jag har läst runt lite i trådarna här och kan konstatera att det är en ganska samstämmig uppfattning att en hoppsadel, precis som en...
Svar
4
· Visningar
1 184
Utrustning Hej! Min häst har ganska rak, lång rygg och hög manke och så har han ganska känslig rygg, jag har just nu en bates dressyr sadel men jag...
Svar
1
· Visningar
393
Utrustning Jag har nyligen köpt en häst, väldigt roligt naturligtvis, men problemen började direkt när jag skulle börja leta efter en passande...
Svar
17
· Visningar
1 851

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi CLIX
  • Störiga saker vi stör oss på, del 22
  • Kriget i Ukraina

Hund, Katt, Andra Djur

• Kattbilder #7
  • Hund i hundgård 100 %