Griffin Dressyr

Evergreen

Trådstartare
är väl egentligen mest till för hästar med hög manke? :confused:
Men kan man ha dne på en häst med ganska liten mankt iaf?
 
Tänker du på att den har cutback? Det spelar ingen roll alls egentligen, däremot kan det bli problem åt andra hållet, dvs en sadel utan cutback på en häst med mycket hög manke. Men det kan fungera det också... :smirk: Det enda som kan ge svar på om sadeln passar, det är att prova den! :)
 
jag har en maffig, ngt bredare NF som har vid bom, den ligger superbra på honom!
 
Jag har en sådan till en "medeltjock" Furir (svenskt halvblod) Han har normal manke och den ligger bra! Den är skön också! :D
 

Liknande trådar

Utrustning Nån som vet vilka sadelmärken på marknaden som har mest utrymme för hög manke?
Svar
2
· Visningar
493
Senast: Freazer
·
Utrustning Jag letar efter en hopp-/allroundsadel till min häst med hög och bred manke, rak rygg. Inte alltför dyr. Han har en Kentaur Medea...
Svar
1
· Visningar
364
Senast: Jeps
·
Utrustning Några tips om vart jag ska börja leta? Provade en prestige golden star i bom 37 som blev för smal. Har även lagt på en prestige hippos...
Svar
19
· Visningar
896
Senast: Anna-KarinO
·
Utrustning Jag har lyckats igen, att köpa en ponny med svårt sadelläge. Rak och rund rygg med ordentlig bredd över mankens bas, men med hög manke...
Svar
4
· Visningar
833

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp