Sv: Grimma med text
Om jag inte var allergisk mot grimmor med text skulle jag utan tvekan ha 'Fjantig!' på min valacks grimma med. Han ÄR och förblir en stor fjant.
Och det är sagt med kärlek, jag älskar honom inte dtt ugg mindre för det, och de som följt med vet hur mycket kärlek och pengar jag slösat och slösar på den där hästen, det är inte för inte jag brukar muttra åt honom att han är Sveriges dyraste promenadpensionär (han blev T-märkt för två år sen).
Han kallas inte bara Fjant, han kallas Vite Prinsen med och diverse andra. Och den hästen har inte bara lindat mig runt lillfingret, han har snott hela handen.
På samma sätt har min unghäst i långa perioder gått under arbetsnamnet 'Det lilla eländet', lika kärleksfullt det.
Hästar bryr sig nog inte om vad man kallar dem, det är tonen du säger det med som avgör. Herrn ser iaf lika salig ut när jag kallar honom för 'mattes lilla fjant' eller 'mattes lilla nervvrak' som när jag säger mattes lilla prins.
/Alexandra - som eg är hundmänniska, men en katt vid namn Yakitori har lyckats med det omöjliga - gör kattmänniska av mig. Yaki är jordens mest korkade katt och är så otroligt spåndum att man skrattar så man gråter ibland. Och jag kallar honom för 'lilla puckot utan hjärna' med. Och jag älskar honom mest av alla katterna. Så, som sagt, det är HUR man säger saker och inte VAD man säger.
Hmm, jag kanske ska konvertera och börja gilla grimmor med textbrodyr. Kom på den ultimata texten nu! 'Dyr i drift', de kan få varsin