Bukefalos 25 år, Läs mer! Arkivet

B

**BORTTAGEN**

Hm ska denna inlägg va här tro?? jeje jag chansar=)
Hur knäpper ni eran grimma när ni sätter på den??Knäpper ni spännet innåt eller utåt??

Själv knäpper jag utåt för att inte att spännet ska nya hästen!!

M

mishan

Vissa spännen kan hästarna fastna i om det vill sig illa. Har varit med om en häst som hade kompisens grimmas hake fastnöpen över framtänderna i underkäken. Som tur var hängde den bara där och hade inte åsamkat några skador. Kunde ju varit så illa att kompisen ryckt till och sargat eller dragit ut en tand. Men tydligen hade grimman bara glidit av. Så jag spänner inåt när jag så tycker det behövs. men det finns ju en uppsjö av diverse olika spännen.

M

maiden

utåt på alla utom en. För det spännet går inte att knäppa utåt så det måste knäppas innåt.

C

chrisse

alltid utåt på sånna grimmor som har sånt knäppe. Och hingstkedjor också.

A

ang

Utåt knäpper vi, som originalinlägget skriver.

Dessutom ser vi till att grimmorna har ganska tight passform, för här i landskapet har två hästar dött i sommar pga att de fastnat med bakhoven i nosremmen och blivit liggandes. :(

Att ha en "svagare länk" (fixas med sax eller kniv) eller en ring som beskrivits här, är också himla bra alternativ.

OBS! Denna tråd har inte fått några nya svar på 6099 dagar.
Kanske det är bättre att starta en helt ny tråd för det du vill säga?
Självklart kan du fortfarande svara i denna tråd om du anser det mer lämpligt.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvlek! LL: Idahoe Deltagare: 1. glömmerallt 2. Artline 3. fio 4. Qitis 5. cirkus 6. Niyama 7. Pegasus63 8. hemlig 9...
19 20 21
Svar
415
· Visningar
5 200
Tjatter Goda roller Ängel – kan varje natt skydda en deltagare. NattDL Siare – Får varje natt veta en deltagares roll. NattDL. Tvillingar –...
37 38 39
Svar
766
· Visningar
13 094
Tjatter Oro i Ugglebo Den lilla byn Ugglebo breder idylliskt ut sig i ängsmark med sina timrade småhus, hagar omgivna av gärdesgårdar hyser...
22 23 24
Svar
471
· Visningar
6 259
Tjatter Corona i Stallet Stall Vårlyckans ridskolechef Christian Grey, har länge ignorerat alla Coronadirektivt och ridskolan har efter...
40 41 42
Svar
836
· Visningar
14 510

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd nr 24
  • Kastrering

Hästrelaterat

Omröstningar