Bukefalos 28 år!

Grind med kodlås?

AbCdE

Trådstartare
Jag har en uppfart som jag skulle vilja sätta en grind för, ev med någon typ av låsanordning.

Jag har inte bott med grind innan, blir man trött på att gå ur bilen och öppna varje gång?
Jag har inte lyckats googla fram några bra idéer, borde väl gå att köpa allt på ett och samma ställe eller?
Hur har ni gjort? Gärna bilder 🙏 och vad det har kostat på ett ungefär 🙏
 
På jobbet har vi grind som öppnas genom att man ringer till den, alternativt har en liten fjärrkontroll och blippar på. Vår grind är stor men det borde väl funka på en mindre grind också.
 
Jag orkar inte öppna garageporten varje gång jag ska parkera bilen hemma just för att jag måste gå ut ur bilen för att öppna den.

Så jag hade verkligen tröttnat på en grind. Den dag porten byts ut blir det en med fjärrkontroll motsv.
 
Du orkar inte kliva ur

Vi har fjärrkontroll till vår 4x2 meterd. Vill ambulans osv komma in kan de gå in via en liten grind och behöver de öppna stora grinden går det att trycka på en knapp vid ytterdörren

Min kompis har en urfin grind som rör sig åt sidan. Annars samma funktion
 
Jag har en uppfart som jag skulle vilja sätta en grind för, ev med någon typ av låsanordning.

Jag har inte bott med grind innan, blir man trött på att gå ur bilen och öppna varje gång?
Jag har inte lyckats googla fram några bra idéer, borde väl gå att köpa allt på ett och samma ställe eller?
Hur har ni gjort? Gärna bilder 🙏 och vad det har kostat på ett ungefär 🙏
Många här i aushar grind med automatisk öppning. Bara ha den lilla dosan i bilen och klicka :)
 
Jag har inte bott med grind innan, blir man trött på att gå ur bilen och öppna varje gång?
Ja, grinden kommer stå öppen ifall man behöver öppna och stänga den manuellt hemma hos mig. Men päronen har en manuell grind som öppnas och stängs. Där är grinden till för att hålla hunden på tomten, så det finns liksom ett syfte med den mer än att hålla ute obehöriga och den stänger vi och öppnar. Men det blir tröttsamt ändå! :angel:
 
Någon som har koll på ekonomin i grind med fjärrkontroll?
Själva grinden med motor eller jobbet och gjutning också?

Vi har en king gates. Motorerna till två grindar (två stycken 2x2 meters) går på ungefär 600€. Grindarna kanske 400-500€. Jobb, gjutning beror ju på.

Sen rekommenderar jag dig att också sätta in en liten vanlig dörr/grind också. Det är jobbigt att ta stora grinden då man ska gå till fots, har gäster osv samt om det blir strömavbrott eller grinden går sönder, du har glömt fjärrkontrollen osv.
 
Själva grinden med motor eller jobbet och gjutning också?

Vi har en king gates. Motorerna till två grindar (två stycken 2x2 meters) går på ungefär 600€. Grindarna kanske 400-500€. Jobb, gjutning beror ju på.

Sen rekommenderar jag dig att också sätta in en liten vanlig dörr/grind också. Det är jobbigt att ta stora grinden då man ska gå till fots, har gäster osv samt om det blir strömavbrott eller grinden går sönder, du har glömt fjärrkontrollen osv.
Tack snälla! Det är lätt att gå till fots runt den tilltänkta grinden, tanken är att inte ha något staket utan endast grind som förhindrar transporter på fastigheten.
 

Liknande trådar

Relationer Lååångt om min krångliga mor-dotter relation. Har i över ett halvår nu haft paus från min mor. Efter ännu ett storbråk så kände jag att...
Svar
13
· Visningar
2 657
Senast: tanten
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 244
Senast: nullo-modo
·
  • Artikel
Dagbok Det här med sommar är fan inget kul. Varför är det så upphaussat? Det är ju hemskt. Idag har jag suttit inne i stort sett hela dagen...
2
Svar
24
· Visningar
2 111
Senast: Lingon
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 230
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp