Jag känner mig trött och grinig. Trots att jag nästan fick gjort det jag skulle göra så mår jag inte alls bra. Pepp och positivt tänkande i all ära, men jag orkar inte med livet. Och jag bävar redan för tisdagen då jag ska till det där jobbet som suger ut mig helt. All livsglädje försvinner på jobbet, för det finns ingen energi kvar till något roligt. Vad lever jag för? Jag vet inte. Jag funderar på det varje dag. Jag bara jobbar och sover. Orkar inte ens laga mat. Och har jag gjort mat med boendestödet så orkar jag inte äta det för det är för jobbigt att lägga upp det på tallriken/matlådan.
 

Och så hatar jag mig själv för att jag är grinig. Kan jag inte bara vara positiv och trevlig?
 
Jag känner mig trött och grinig. Trots att jag nästan fick gjort det jag skulle göra så mår jag inte alls bra. Pepp och positivt tänkande i all ära, men jag orkar inte med livet. Och jag bävar redan för tisdagen då jag ska till det där jobbet som suger ut mig helt. All livsglädje försvinner på jobbet, för det finns ingen energi kvar till något roligt. Vad lever jag för? Jag vet inte. Jag funderar på det varje dag. Jag bara jobbar och sover. Orkar inte ens laga mat. Och har jag gjort mat med boendestödet så orkar jag inte äta det för det är för jobbigt att lägga upp det på tallriken/matlådan.
Fast du är ju ledig Nu. Tisdag är Tisdag, det är två dagar tills dess och ni hade en lugn och skön dag innan du gick på ledighet. Det kanske blir fler lugna sköna dagar på jobbet. :)
 
Fast du är ju ledig Nu. Tisdag är Tisdag, det är två dagar tills dess och ni hade en lugn och skön dag innan du gick på ledighet. Det kanske blir fler lugna sköna dagar på jobbet. :)
Men jag kan inte ens njuta av ledigheten för jag måste hela tiden pressa mig att göra saker. Bara att ta sig upp från sängen är en pärs.
 
Lite så är det ju tyvärr när man har hus och gård och djur, men samtidigt har du väl just hus och gård och djur för att det är något du Vill ha?
Någon gård har jag inte. Två katter finns i huset. Idag har jag kämpat för att få 10 penseer planterade, få in ved och sen tänkte jag fixa med friggeboden. Jag sågade en regel. I övrigt har jag inte gjort något. Jag har inte lagat mat, inte gått promenad och inte duschat. Har fortfarande t-shirten på mig som jag tog på mig tisdag kväll.
 
Senast ändrad:
Det går bra att tala om det för folk. Jag brukar säga det till chefen när jag kommer in till jobbet ibland, "I'm super pissy today, just let me get on with it." så får jag jobba ifred med min ljudbok. Är jag ledig och pissig låter jag helt enkelt bli att svara på meddelanden och sådant... Ehum... oftast. :angel::D
Jag är inte så förutseende. Plötsligt har jag bara svurit och varit otrevlig. Hände på fb idag.
 
Någon gård har jag inte. Två katter finns i huset. Idag har jag kämpat för att få 10 penseer planterade, få in ved och sen tänkte jag fixa med friggeboden. Jag sågade en regel. I övrigt har jag inte gjort något. Jag har inte lagat mat, inte gått promenad och inte duschat. Har fortfarande t-shirten på mig som jag tog på mig tisdag kväll.
Du har ett hus, flera (?) uthus och en hyfsat stor trädgård. Säkert en infart också och eventuellt ett staket, det klassar jag helt klart som gård. :D och två katter är ju absolut djur.
Tja, och min passionsplanta har dött för att jag inte orkat vattna den på en vecka. Jag har sett den varje dag och jag VET att det bara är att fylla en petflaska och gå till fönstret men det blev ändå inte av. 🤷‍♂️ Ibland är det bara så.
 
Du har ett hus, flera (?) uthus och en hyfsat stor trädgård. Säkert en infart också och eventuellt ett staket, det klassar jag helt klart som gård. :D och två katter är ju absolut djur.
Tja, och min passionsplanta har dött för att jag inte orkat vattna den på en vecka. Jag har sett den varje dag och jag VET att det bara är att fylla en petflaska och gå till fönstret men det blev ändå inte av. 🤷‍♂️ Ibland är det bara så.
Ett bostadshus, en lada, en friggebod. 6232 kvm tomt. Cirka hälften är åker och sköts inte av mig. Jag har 3 infarter om man också räknar med den som är från grannens väg som går rakt över min tomt. Något staket finns inte.

Mina krukväxter lider också. Är kass på att sköta krukväxter.
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Ok. Dock ej taxerad som gård.

Man kan möjligen säga att stället är en gård-wannabe.
Men det är ju en annan sak. Jag gick inte runt och sa "Jag bor på en jordbruksfastighet" när jag växte upp heller. :D Jag bodde på gård lite halverst på landet.
Vad kallar man det ens om det inte är en lägenhet och inte ett radhus, utan ett hus med mark och uthus? Om inte gård alltså. :)
 
Men det är ju en annan sak. Jag gick inte runt och sa "Jag bor på en jordbruksfastighet" när jag växte upp heller. :D Jag bodde på gård lite halverst på landet.
Vad kallar man det ens om det inte är en lägenhet och inte ett radhus, utan ett hus med mark och uthus? Om inte gård alltså. :)
Hus med stor tomt o en massa skit som ska underhållas :idea:
 
Men det är ju en annan sak. Jag gick inte runt och sa "Jag bor på en jordbruksfastighet" när jag växte upp heller. :D Jag bodde på gård lite halverst på landet.
Vad kallar man det ens om det inte är en lägenhet och inte ett radhus, utan ett hus med mark och uthus? Om inte gård alltså. :)
Gård är det ju tekniskt sett inte förrän man har kommit upp i 2 hektar. Men det är långt ifrån alltid det är marken som är det jobbiga att sköta, tänker jag. Vi har 2 hektar som till största del används som skogshage till hästarna. Resten är en rätt ordinärt stor villatomt. För min del är det byggnaderna som kräver tid och pengar. Varje år är det ALLTID något som behöver målas, till exempel... :nailbiting:
 

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 457
Senast: Exile
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag får aldrig komma på arbetsintervju på de jobb jag söker. Kanske beror det på att jag skriver att jag bara är tillgänglig för jobb...
Svar
1
· Visningar
623
Senast: Wille
·
  • Artikel
Dagbok eller så blir jag kvar ett tag, vem vet. Det har varit en händelserik paus, tyvärr inte åt det bra hållet 🙃 Positivt, alla djur mår bra...
Svar
10
· Visningar
1 836
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 895
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp