Bukefalos 28 år!

Gripskovsritten 24/9

G

Gorel

Hej Alla!

Jag lurar lite på att åka till Hilleröd ( ligger mellan Köpenhamn-Helsingör ) och rida Gripskovsritten som går lördagen 24/9. Är det någon som varit där och vet på ett ungefär vad där är för underlag? Jag red Köpenhamnsritten i juli och allt idogt regnande hade gjort banan rejält tung och vädret rår ju ingen för;), men nu står jag lite i valet o kvalet :confused:för Dackeritten går ju också samma helg , nån som vet? Ler- och/eller sandmarker? Mycke asfalt?
 
Sv: Gripskovsritten 24/9

Men rider man Gripskovsritten kan man med lite flyt, klämma in Medeltidsritten också:d.......å andra sidan är Dacke en himla trevlig ritt.....
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Gripskovsritten 24/9

Hmm.. Nu verkar det inte som om jag kan få skjuts helgen den 24-25, så jag får nog strunta i Dacke. :( Hoppas på Medeltidsritten istället.
 
Sv: Gripskovsritten 24/9

Gorel, såg att du inte är anmäld till Dacke. Blir det Gripskov?
 
Sv: Gripskovsritten 24/9

Jag har faktiskt inte bestämt mig än och kommer att få efteranmäla mig till vilken det än blir, pga strul med stallplats nu när hästarna skall in. Ev får han ett nytt stall 1 oktober och då blir det kanske "bara" Dacke, dra iväg till Medeltidsritten också precis efter flytt kan bli för mycket för hästen på en gång. Är allmänt velig faktiskt:confused:
En annan faktor är att jag är den enda som skall dit, det är roligare om det är någon man känner som också är med.
Visst brukar du rida i Danmark också, har du varit där? Känner väl också att är det samma sorts blötmark som i Jaegersborgsskogen är jag inte såååå sugen....
 
Sv: Gripskovsritten 24/9

Gripskov har jag inte startat. Efter att tuggat och klaffsat lera med mera på Köpenhamnsritten väljer jag svenska tävlingar i alla fall resten av detta året. Kanske blir sugen på Danmark igen nästa år. Då vore det trevligt med ditt sällskap.
 
Sv: Gripskovsritten 24/9

Mmm...jag har nog lagt Gripskov på hyllan och det får bli Dacke eller Medeltidsritten lite beroende på hur det blir med installningen....hade gärna ridit 2 tävlingar till i år, men Skånska Distans har å andra sidan en träningsritt i november också som jag kan rida......
 
Sv: Gripskovsritten 24/9

Tycker att du ska rida Dacke. Halvbrödrarna skulle nog tycka om att träffas. Skånska Distans träningar är alltid så trevliga, jag har också tänkt delta.
 
Sv: Gripskovsritten 24/9

Pållarna får vänta med att syskongnabbas till skånska distans träningsritt, jag bestämde mig till slut för att rida Medeltidsritten :)med Esms, men har fått möjlighet att rida en häst i CR klassen på Dacke,:banana: så vi ses ändå!
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Annonsera mera hundar 2
  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp