Grisknorrar- hur tillaga?

Sv: Grisknorrar- hur tillaga?

Våra hundar älskar dem råa! Annars kanske man kan torka dem i ugnen.
 
Sv: Grisknorrar- hur tillaga?

När jag hade fri tillgång på knorrar, så torkade jag dem eller gav dem råa.
 
Sv: Grisknorrar- hur tillaga?

Hände bara upp dem i ett snöre i pannrummet någon vecka eller två.
 
Sv: Grisknorrar- hur tillaga?

Fast blir de inte lösa i magen av rått kött?

Nej, det har gått bra hittills, det blir ju inga jättemängder. Den ena hunden är dessutom modell större; leonberger, kanske är värre med små hundar.
Det värsta är väl att jag tycker knorrarna är ganska äckliga att ta i när de är råa :eek:, man vad gör man inte för sina hundar!
 
Sv: Grisknorrar- hur tillaga?

Jag brukar lägga dem på en plåt och köra dem i ugn över natten (ca 10 timmar) på 75 grader. Har man varmluftsugn tror jag man kan korta ner tiden lite.
 
Senast ändrad:
Sv: Grisknorrar- hur tillaga?

Jag skulle koka dom i rikligt med vatten och frysa in avkoket och slå över hundens ordinarie mat när man vill ge dom något riktigt gott... Eller varför inte servera som isglass en varm sommardag??
Eller använda som buljong till en god gryta till sig själv?!
 

Liknande trådar

Mat Hur firar ni påsk? Traditionen är väl påsklamm men det verkar som många äter 'påskbord' istället. Hur brukar ni göra? Själv har jag...
2 3
Svar
50
· Visningar
1 650
IT & mobiler Mitt facebookkonto blev kapat i natt och kaparen har varit inne pa min mail för att komma at koden för att ändra lösenordet. Även ett...
Svar
3
· Visningar
624
Senast: Hermelin
·
Hundavel & Ras Vilken hundras hade ni rekommenderat för räddningsarbete/personsök om ni fick välja? Några kriterier är: hunden måste gilla sökarbete...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
5 930
Senast: Milosari
·
Hundhälsa Bomullstussen äter dåligt och är för tunn och jag skulle vilja hitta ett energitätare torrfoder för små hundar (hon vägrar dessutom äta...
2
Svar
26
· Visningar
1 463
Senast: Stergo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp