Grönkålspaj?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått ingredienser över från matkassarna. Det är bl.a. en del grönkålshack och en halv påse gratängost. Sen har jag en bit zucchini också. Jag funderar på om jag skulle kunna göra en grönkålspaj av det hela. Men hur gör man? Jag känner ju att jag skulle vilja ha något mer i pajen än bara grönkål och zucchini. Och hur kryddar man? Jag är något handfallen.

Men positivt är ju att jag åtminstone har en idé om vad jag skulle kunna göra med ingredienser som jag har. Sen att jag inte vet hur det skulle kunna förverkligas är en annan femma.
 

Jag har fått ingredienser över från matkassarna. Det är bl.a. en del grönkålshack och en halv påse gratängost. Sen har jag en bit zucchini också. Jag funderar på om jag skulle kunna göra en grönkålspaj av det hela. Men hur gör man? Jag känner ju att jag skulle vilja ha något mer i pajen än bara grönkål och zucchini. Och hur kryddar man? Jag är något handfallen.

Men positivt är ju att jag åtminstone har en idé om vad jag skulle kunna göra med ingredienser som jag har. Sen att jag inte vet hur det skulle kunna förverkligas är en annan femma.
Varför skulle du vilja ha något mer än grönkål och zucchini? När jag gör paj brukar jag bara ha salt och svartpeppar. Grönkål är ju så gott! :d
 
Det är jättegott.
Beroende på hur mycket kål du har så behövs bara det och fräst lök. Annars är tärnad kokt potatis bra också. (låter inte så kul men var jättegott och matigt, tänk 1/3 av vardera, eller om du vill 1/2 kål) Krydda med salt och peppar. Fräs vitlök ihop med löken om du vill. Ev. muskot eller chilipulver om du gillar det.
Ta vilket pajrecept som helst och fyll skalet med önskat innehåll samt häll över äggstanning så det täcker. Grädda på angiven temperatur tills det är klart ända in i mitten (beror på formens storlek, och hur mycket du fyllt pajen)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Eller så har senaste dagarna känts i alla fall. Jag verkar ha tre känslolägen just nu; hysteriskt skratt, gråt eller apati. Stress...
Svar
11
· Visningar
1 175
Senast: Sasse
·
  • Artikel
Dagbok Det känns som jag har en rejält sen 30-årskris, alternativt en förtidig 40-årskris. Jag måste byta jobb. Jag vantrivs där jag är nu...
2 3
Svar
41
· Visningar
3 636
Senast: starcraft
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 905
Senast: Yeah but
·
  • Artikel
Dagbok Jag kände mig så jävla pepp på att få sätta tänderna i husrestaurering och trädgårdsomvandling inkl odling så att jag nästan dreglade...
Svar
1
· Visningar
1 137
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp