Grönt kort, ryttarmärke 2..

E

Egonson

Här kommer jag med en Grönt Kort fråga till :D
Jag har läst och läst, men jag vet inte riktigt så jag frågar.
Om man tagit Ryttarmärke 2 med väl godkända poäng i dressyren (115 p och många +) och gdk i hoppningen, det räcker inte som "bevis" att man kan rida hästen korrekt/säkert i alla gångarter, eller?
Måste det vara märke tre man tagit?

Varför jag undrar är att jag kan få skriva teoriprovet i vår lilla privatryttar-klubb för vår "ridfröken" ;)
Men ridprovet kan jag inte göra i klubben då jag inte har ngn häst som funkar. Finns ingen att låna heller.. Och "ridfröken" har aldrig sett mig rida utan det är bara min syster som rider för henne.

Då måste jag göra själva ridprovet på ridskolan på "min" ponny där, det går kanske MEN, det är ju en helt annan klubb typ 2 mil från den som ligger här i byn, och där får ma heller inte skriva teoriprov när man vill utan "måste" göra det ihop med flera på bestämda tidpunkter.
Jag funderar på om man kanske kan ta med sig "referenser" från ridläraren jag har på ridskolan, så att hon kan intyga att jag "kan" och klarar rida på rätt sätt. Eller jag vet inte, svamlar mest tycker jag..

Jag skulle hemskt gärna vilja ta grönt kort, jag är sådan att jag vill ha saker gjorda och tar man kortet en gång så har man det ju alltid.
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grönt kort, ryttarmärke 2..

En godkänd instruktör kan intyga att du klarar av ridningen som ska vara likvärdigt med märke 3.
Det är fler praktiska prov som bör/ska göras, visning av häst vid hand, lastning
 
Sv: Grönt kort, ryttarmärke 2..

Ja det är jag medveten om, men det från marken kan jag låna syrrans häst eller någon annan och visa med om det krävs.
Det är bara det att jag inte kan rida honom, han är knepig och jag vågar inte riktigt ge mig på det :p Har ingen annan häst här hemma att låna heller. Min egen häst kan jag inte visa på för hon kan nämligen mindre än vad jag kan, så det fungerar inte så bra :D

Okej. Låter bra, då ska jag faktiskt ta och fråga vidare på detta. Skulle vara bra om jag kunde göra ridprovet på ridskolan, där finns ju häst att låna och ridläraren vet hur jag rider.. Ska fråga både ridläraren här och så hon som står för Grönt kort i "lilla klubben."
Tack för svaret :bow:
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Tävling Jag red på ridskola och tävlade en del i yngre ålder (ca 10-15 år sedan), och hade därmed tagit grönt kort genom ridskolan. Sedan...
Svar
3
· Visningar
3 348
Senast: Fiorano
·
A
Tävling Jag ska ta grönt kort, och har klarat ut allting utom ridprovet som krävs innan man tar gröna kortet. På mitt papper står det att ens...
Svar
1
· Visningar
813
Senast: BasicLisa
·
Tävling Någon som tagit det nyligen? Nu är det dags för mig att ta grönt kort, och det innan mars/april (då jag ska tävla hästen för första...
Svar
10
· Visningar
1 929
Senast: Ylva
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp