Grönt kort vuxen

Hej! Har aldrig varit intresserad av att tävla när jag var barn/ungdom och tog där för aldrig grönt kort.
Är dock sugen på att ta kortet nu.
Är det svårt att ta grönt kort?
Är det bara barn och tonåringar som tar grönt kort så att jag kommer känna mig lite gammal och dålig :o:eek:
Har haf/hart egna hästar och tränat för tränare regelbundet så är inte nybörjare på så sätt.
Mest rädd att bli utskrattad pga av att jag inte har tävlat förut och är såpass gammal (30) dom flesta har tävla sen dom är liten.

Nån som har börjat tävla som vuxen?
Hur tyckte ni att det var?
Jag tog grönt kort för två år sedan. Jag och dottern tog samtidigt. Jättekul!

Vi var både unga och vuxna på min kurs.
 
Lånar tråden lite... I vilka lägen måste man ha grönt kort?
 
Jag och sambon tog grönt kort i vintras. Det gick bra för oss båda. Jag har alltid haft häst, men aldrig tävlat hoppning eller dressyr. Sambon är inte mer hästvan än det han hjälpt mig med mina. Han rider inte. Vi tog det bägge två för dotterns skull.

Det var 3 vuxna och 3 barn tror jag när vi tog vårat.
 

Liknande trådar

Tävling Jag tänker att jag behöver ta grönt kort. När jag var liten och tävlade behövde man inget grönt kort. Sen flyttade jag till Irland och...
Svar
13
· Visningar
2 029
Senast: Kiwifrukt
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 983
Senast: Mabuse
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
27 519
Senast: Snurrfian
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 177
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp