grönt kort

alazzi

Trådstartare
WRCS hade provskrivning idag och vi förundrades över de skumma frågorna. Är det verkligen olika poängavdrag som man ska kunna? Är det inte kokunskap som ska premieras? Jag hade trott att man skulle ha kunskap om kor?

Och om man missar detta provtillfälle så undrar man ju när man kan få chansen att skriva nästa gång?
 
Var det verkligen WRCS som hade skrivningen ? Det bör ha varit en av WRAS utsedd examinator, domare eller så. Håller med om att det borde vara frågor om kor men å andra sidan så har ju alla som tänker tävla skyldighet att kunna reglerna i den gren man skall tävla i. Fast kanske kan man säga att i konsekvensens namn om man nu kräver skriftligt på att tävlande i boskapsklasser kan reglerna så borde man införa skriftligt prov även för tävlande i andra klasser, Pleasure, Horsemanship, Reining etc eller hoppa över regelfrågor vid grönt kort för boskapsklasser.
 

Liknande trådar

L
Skola & Jobb Innan jag skriver dethär så vill jag bara skriva att SJÄLV KLART så ska jag ha ett möte med en studie väg ledare snart och då ska jag...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
2 537
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
10 684
Senast: Niyama
·
Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 474
  • Artikel
Dagbok Jag tänkte ge mig själv en utmaning. Får se om jag tänker anta den… 😉 Jag tänkte att jag skulle skapa ett utrymme där jag bara fokuserar...
Svar
9
· Visningar
1 035
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp