grönt kort

alazzi

Trådstartare
WRCS hade provskrivning idag och vi förundrades över de skumma frågorna. Är det verkligen olika poängavdrag som man ska kunna? Är det inte kokunskap som ska premieras? Jag hade trott att man skulle ha kunskap om kor?

Och om man missar detta provtillfälle så undrar man ju när man kan få chansen att skriva nästa gång?
 
Var det verkligen WRCS som hade skrivningen ? Det bör ha varit en av WRAS utsedd examinator, domare eller så. Håller med om att det borde vara frågor om kor men å andra sidan så har ju alla som tänker tävla skyldighet att kunna reglerna i den gren man skall tävla i. Fast kanske kan man säga att i konsekvensens namn om man nu kräver skriftligt på att tävlande i boskapsklasser kan reglerna så borde man införa skriftligt prov även för tävlande i andra klasser, Pleasure, Horsemanship, Reining etc eller hoppa över regelfrågor vid grönt kort för boskapsklasser.
 

Liknande trådar

Hemmet Lägenheten ovanför mig har fått nya boende. Vet att jag tidigare har skrivit om mitt lyhörda hus och att det hörs särskilt mycket från...
12 13 14
Svar
272
· Visningar
22 293
Tjatter Välkommen till ett somrigt Visby! Till staden har precis en resande tivoli anlänt och alla med barnasinnet kvar är väldigt glada. Pippi...
48 49 50
Svar
986
· Visningar
20 632
Senast: Klara
·
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 857
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 587
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp