Grönt Kort?

B

Beauty_Boss

Tjabba! Visste inte om Grönt Kort hörde hemma här, men det handlar ju om tävling så..:p I alla fall ska jag så snart som möjligt ta Grönt Kort, är det svårt?
Elin
 
Sv: Grönt Kort?

Nä det är inte svårt. Det handlar mest om sunt förnuft tycker jag.
 
Sv: Grönt Kort?

Jag tyckte inte att det var svårt alls. Har en några kompisar som tyckte det, men jag hade läst igenom hela TR gemensam innan provet, så det gick lätt. Vissa grejer är svåra att hitta om man inte läst igenom och kommer ihåg ungefär vart det stod. Till exempel fanns det en fråga förut om hur gammal man bör vara för att leda häst på tävlingplats. Svaret på frågan finns under Ansvar och inte under Åldersgränser, så till och med hon som hade grönt kort kursen kunde inte hitta svaret (det var när min kompis tog grönt kort). Så vissa grejer kan vara lite knepiga att hitta, men oftast är det lätt :D
 
Sv: Grönt Kort?

Nej svårt var det inte. Man får läsa igenom gröna TR inför provet bara. Nu är det enkla kryssfrågor, det är oftast bara att ta det som verkar sundast. Jag hade alla rätt och hade " bara" läst igenom TR en gång.
 
Sv: Grönt Kort?

Hallonsoda skrev:
Nu är det enkla kryssfrågor, det är oftast bara att ta det som verkar sundast.
VA? Är det? Vad fuskigt, det är ju mcyket lättare då ju... ;)
 
Sv: Grönt Kort?

jag hade minsann inga kryssfrågor....tror ja iaf...
men det var lätt iaf!
 
Sv: Grönt Kort?

Jag går en kurs nu. Jag tycker att det är ganska enkelt, det mesta som dem andra säger är sunt förnuft
 
Sv: Grönt Kort?

Jag hade inte heller det, men jag tog kortet 2004 tror jag. De kanske har ändrat nu..??
 
Sv: Grönt Kort?

Tack för svaren, känner mig lite lugnad nu eftersom alla andra som jag pratat med säger att det är jättesvårt :p
Det verkar som att det är olika frågor på alla prov, min mamma hade en fråga "Hur gammal måste man vara för att leda en hingst på tävlingsplats?", de från stallsmart kände inte igen frågan..
Elin
 
Sv: Grönt Kort?

Jo, det finns flera olika prov, så man ska kunna undvika fusk. Men jag måste erkänna att när jag skrev provet, så lämnades vi ensamma och hon som hade hand om kursen sa att vi kunde/fick prata och berätta svar för varandra. Tror inte att det brukar vara så, men hon hade iallafall inget emot det.. :p
 
Sv: Grönt Kort?

Så fick man inte göra där jag skrev prov. Vi hade en sträng domare som kollade oss.
 
Sv: Grönt Kort?

men man får ju ha TR.....va kan man fuska med då? :confused:
 
Sv: Grönt Kort?

Man kan berätta VART man hittar svaren i TR kanske... :p
 
Sv: Grönt Kort?

hejhej ! Jag har tagit grönt kort och jag tycker inte det är så svårt . allt du behöver göra är att kanske kolla igenom nåra hästböcker som handlar just om hästens säkerhet och tävling m,m . Lycka till! :)
 
Sv: Grönt Kort?

man behöver itne läsa nått innan, gröntkort är löjligt änkelt.. :D
 
Sv: Grönt Kort?

Beauty_Boss skrev:
Tack för svaren, känner mig lite lugnad nu eftersom alla andra som jag pratat med säger att det är jättesvårt :p
Det verkar som att det är olika frågor på alla prov, min mamma hade en fråga "Hur gammal måste man vara för att leda en hingst på tävlingsplats?", de från stallsmart kände inte igen frågan..
Elin


den frågan var med på mitt prv.. och ja gjorde det för kanske 6 år sen om itne mer.. haha
 
Sv: Grönt Kort?

Aha, ja, jag ska i alla fall kolla igenom lite hästböcker. Men jag tycker att jag har hyffsat bra koll på vad som gäller ;) Hoppas det iaf :p
Elin
 
Sv: Grönt Kort?

du kommer skratta när du får provet. det är sådant som är så självklart så det är inget att plugga till. Men det är ju aldrig fel att läsa på sina kunskaper :D
 
Sv: Grönt Kort?

CeciliaHeikne skrev:
du kommer skratta när du får provet. det är sådant som är så självklart så det är inget att plugga till. Men det är ju aldrig fel att läsa på sina kunskaper :D

Hahaha, okej ;)
 
Sv: Grönt Kort?

Jag har precis gått klart kursen så nu ska jag skriva upp den 22 april. Hoppas att det är så enkelt som ni säger. Hur är det med TR är arrangerande klubben skyldig att ha ett av varje eller är det så att man måste ta med sig egna. Taskigt för mig i så fall för jag har inget. Tänkte skaffa nästa år när det trycks nya
 

Liknande trådar

Dressyr Sidotanke från AH-tråden så skapar egen tråd! Vad skulle ni vilja att domare gjorde annorlunda? Vad skulle vara med i utbildningen...
13 14 15
Svar
292
· Visningar
15 560
Senast: Fiador
·
Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 239
Senast: Squie
·
Trädgård & Växter Nu när det verkar bli vanligare med mer torka på delar av sommaren, plötsliga skyfall, blöta vintrar etc. - hur hanterar man bäst...
Svar
4
· Visningar
916
Senast: Sleepy
·
Kropp & Själ Jag ligger hemma sjuk och fördriver tiden alldeles för mycket vid telefonen. Nu har jag slutat kolla på klipp där de verkar kor och i...
Svar
0
· Visningar
236
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Uppdateringstråd 29
  • Lös i magen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp