Gröper ur för tåkappan vid skoning?

Röd

Trådstartare
Har en ny hovis som gröper ur en bit av hoven för tåkappan. Detta kallar hen för infällning och det ska vara så.

Har aldrig sett detta innan, hur gör era hovslagare med tåkappor? Gröper de ur hoven för tåkappan?
 
De vi haft har gjort det, mer eller mindre mycket. Han som vi har nu tar relativt lite där, jag tycker inte att det verkar bli någon skillnad. Jag kan ta kort imorgon om du vill :)
 
Det är olika arbetssätt hos olika hovslagare bara. Beror också lite på hästen och hur man vill placera skon på hoven. Fäller du in kappan så kan du få skon att ligga lite längre bak på hoven.
 
Kan bero på skon eller hoven eller var man vill ha skon i förhållande till hoven. Eller en kombination av allt
 

Liknande trådar

Hästvård Tjena! I lördags tog jag och hovis beslut att vi ska ta av skorna fram på min häst. Han är barfota bak sedan föl och har starka, bra...
5 6 7
Svar
133
· Visningar
9 449
Senast: Morces
·
Hästvård Usch jag mår så dåligt. Min hovslagare är superduktig och det har aldrig varit några problem med honom. Han har alltid med sig 1-2...
Svar
17
· Visningar
2 584
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 130
Senast: super
·
Hästvård Min häst fick efter skoning (ca 30 min), flera konstiga symptom! Efter att hovslagaren var klar, ville han se att häst var ok, vilket...
Svar
11
· Visningar
1 904
Senast: mily
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp