Bukefalos 28 år!

Grosser Schweizer Sennenhund, någon??

Lena Furberg

Trådstartare
Jag är rätt förtjust i den hundrasen, från vad jag läst och sett på bild, var näääära att försöka hitta en uppfödare och tinga en... (Men det bidde en Beauceron istället!)
Någon här som har en Grosser Schw. Sennenhund?? Hur pass aktiv är den, och hur pass väl kan den hänga med i skog och mark, det är ju en stor hund? Vaktinstinkt? Vore roligt att få veta lite mer, från nån med personlig erfarenhet! Kanske nån med BILD tillochmed...?:)
 
Sv: Grosser Schweizer Sennenhund, någon??

Tycker också att dem är jättefina.. Bonetta i detta forum har sån såg jag i en raspresentation. Kolla med henne.
 
Sv: Grosser Schweizer Sennenhund, någon??

Visst har jag en Grosser, enligt mig en alldeles underbar ras! :)

Min har jag med när jag är ute och rider, han hänger med i hästens lugnare galopp utan problem. Vaktinstinkt har de ganska mycket, givetvis beror det på vad man jämför med.
http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=737539 Här är raspresentationstråden, i den har jag skrivit litegrann om rasen utifrån mina erfarenheter. Vill du har utförligare info får du gärna skicka pm.

Här kommer en bild så länge.. (han finns även med på bild i den här tråden http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=758582)

Isak%20pa%20bord%20vid%20Ljungan%200508.jpg-for-web-normal.jpg
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Grosser Schweizer Sennenhund, någon??

Ojojoj så otroligt fin!!!!! Din beskrivning stämmer väl med den uppfattning jag fått om rasen. Än så länge är min Beauceron bara 6 månader gammal så nån "hund nr 2" är det inte fråga om än på minst 2 år. Men år går fort, som vi vet... Och sen vete sjutton... Ska spara ditt foto, det längst ner! Tack!!
 
Sv: Grosser Schweizer Sennenhund, någon??

Tack, jag är ju partisk men visst tycker jag att han är snygg... Dock saknar han fortfarande massa i fram så vi har inte fått mer än 1:a på utställning ännu. Men det kommer...

Visst, åren går fort och med tanke på att det inte föds många Grosser per år i Sverige (40 ett bra år!), kan det vara bra att skaffa sig kontakt med uppfödare långt i förväg.
I år skulle det kunna ha blivit ett rekordår då 6 kennlar planerade valpar. Dock gick en tik tom, 1 har fått valpar, 1 är parad, 1 ska paras i veckan, 1 ska paras vid löp i april/maj samt 1 som ev. ska paras till hösten. Men detta hör verkligen till ovanligheten, de 3 senaste åren har det fötts 20/15/21 st...
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Nu kommer ytterligare en ”vilken ras ska jag köpa” tråd… Jag söker efter en liten, glad hund som älskar långa promenader i skog och...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
8 317
Senast: hundtant
·
Övr. Hund Hej, Ytterliggare ännu en vilken ras tråd men tänkte kika med experterna ;) Jag har gått ganske länge nu i hundtankar och funderar på...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 448
Senast: Praefatio
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 695
Senast: IngelaH
·
R
Hundavel & Ras Hej alla, förlåt för ännu en rastipstråd! Hoppas det finns någon där ute som orkar läsa :) Jag känner att det börjar bli dags för mig...
2
Svar
22
· Visningar
5 696
Senast: LaMagia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp