Grovfoder till hosthäst

Kom på en orsak till! I boxen jämte min häst, har hästen någon slags mattor (gamla kobåsmattor) under kutterspånet med skarvar där urin hela tiden rinner ner! Visst blir det massa ammonika där, som måste göra luften dålig!?

Haft sådana mattor och det her inte sämre luft.
Men är det mockning, sopning och borsting av dammiga hästar i stallet när hästarna är inne på verkar de luften.

De enda att hitta annat stall.
För min hosthäst blev bäst när jag hade eget stall. Och kunde styra ventilation, utetider mockning och sopning mm
 
Haft sådana mattor och det her inte sämre luft.
Men är det mockning, sopning och borsting av dammiga hästar i stallet när hästarna är inne på verkar de luften.

De enda att hitta annat stall.
För min hosthäst blev bäst när jag hade eget stall. Och kunde styra ventilation, utetider mockning och sopning mm
Mattorna åkte ut i torsdags, o märks tydligt att det är bättre luft! Jag har sagt upp boxen, o ska titta på ett troligt stall i morgon!
 

Liknande trådar

Foder & Strö Trodde vi hade en sådan tråd men jag letade kanske för dåligt eller så kommer den här :D Är nyfiken på hur bukefolkets grovfoderår blev...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 387
Senast: Shixle
·
Foder & Strö Till hösten flyttar jag till ett stall där man köper in sitt eget grovfoder. Det blir första gången jag på egen hand köper in grovfoder...
Svar
2
· Visningar
1 067
Senast: lil-sis
·
Anläggning Finns säkert liknande trådar, men var svårt att hitta med mobilen... Men så här: jag och sambon pratar aktivt om gård och sparar pengar...
Svar
10
· Visningar
1 880
Senast: pews1972
·
Foder & Strö Hej, vet inte om detta redan är besvarat, är rätt ny, men har försökt söka både här på Buke och på Google. Men antingen fattar jag inte...
Svar
4
· Visningar
1 964

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp