Grovfodret i år....

Mitt hö, platsat torrhö (ska vara hösilage men 85 i TS), är också lite lätt dammigt. Väldigt lite och inget mögel mer än dammet (som jag antar är pga torkan, är fräscht i övrigt).
 
Stallet jag står på har alltid haft sina egna åkrar med halm och hösilage. 2018 var nog första året dem behövt köpa in hö. Det har varit dyrt, stallhyran har höjts nästan 1000 spänn sen jag flyttade dit Januari 2018 till Januari 2019. Höet var en stor anledning till detta men också lampbyte i ridhuset.
Och det höet vi köpte in är väldigt lågt i protein så vi ägare har behövt köpa proteintillskott till våra hästar.

Har även sålt halmen och kör på pellets som underlag istället.
Min kompis mamma har importerat hö för en stor summa pengar till deras stall med 9 hästar.
Hoppas denna sommaren blir bättre :(
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag blir alldeles snurrig av alla olika fodersorter, tillverkare och näringsinnehåll. Buke, hjälp! Hästen är av den tunnare sortens...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
5 498
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Jag har en unghäst, 3.5 år, arab och sto. Hon är väldigt liten i maten och faller ur lätt. behöver alla tips jag kan få. Märkte redan...
Svar
12
· Visningar
1 483
Senast: lovehorses
·
Hästmänniskan Jag planerar att köpa häst eller ha en på foder om något år när jag fått lite mer ordning på min ekonomi. Jag har ridit i princip hela...
Svar
4
· Visningar
1 514
Senast: MiniLi
·
Foder & Strö Jag vet, det går inte att veta vad man ska fodra med utan en ordentlig analys. Och jag vet, det går inte att ge några råd om foderstat...
Svar
14
· Visningar
1 429
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp