Butros

Trådstartare
Var går gränsen för vad som räknas som grovsopor? Jag är av uppfattningen att t ex möbler kan ställas i ett grovsoprum.

Nu anser bostadsrättsföreningen att en medlem som ställer ned möbler själv bör betala bortforslandet. Det finns dock inga sådana regler i föreningen.

Är det någon som har varit med om detta problem?
 
Jag har en känsla att ordet grovsopor har försvunnit ur vokabuläret.
Idag är det komposterbart hushållsavfall,brännbart, icke brännbart återvinningsbart, och deponi som gäller.
Så det som inte är hushållssopor skall källsorteras efter beskaffenhet,och köras till återvinningsstationen.
 

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Min hyresvärd (Poseidon) har renoverat alla förråd i källaren. Flyttfirman som de anlitade för att packa och magasinera allt har orsakat...
Svar
19
· Visningar
1 639
Senast: lindaf
·
IT & mobiler Jag håller på med ett kreativt projekt där jag har behov av några bilder. Själv har jag god tillgång på egna foton, men just detta...
Svar
0
· Visningar
313
Senast: Myrten
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
3 660
Senast: Toktass
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 254
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • HusdjursGPS
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp