Grovt misshandlad av partner

Jag förstår er, men är svårt för mig att greppa. Behöver nog mer stöttning av vården, för jag bara gråter och har ångest. Hoppas få sömn inatt iallafall
Försök tänka att du gjort honom en stor tjänst, istället för att dömds som mördare så kan han nu få hjälp. Japp, mördare, hade du inte tagit dig ut och fått hjälp när du flydde är det inte säkert att du hade överlevt. :heart

Jag förstår er, men är svårt för mig att greppa. Behöver nog mer stöttning av vården, för jag bara gråter och har ångest. Hoppas få sömn inatt iallafall

Ja, du skulle nog behöva prata med någon på ett mer långsiktigt plan. Det är fullt begripligt att det inte går att greppa. Att man kan bli utsatt för andras våld är i sig ett trauma, men det går att föreställa sig att det kan hända. Att bli utsatt på det sätt du blev utsatt är något mer än det.

Jag försöker föreställa mig min sambo sedan 25 år agera på samma sätt. Det är helt otänkbart och orimligt. Det skulle kräva en alternativ verklighet för att det överhuvudtaget skulle kunna hända. Han skulle behöva vara en helt annan person. Jag tänker att det kanske för dig är som att den alternativa verkligen har inträffat - trots att det är helt omöjligt.

Ja, du skulle nog behöva prata med någon på ett mer långsiktigt plan. Det är fullt begripligt att det inte går att greppa. Att man kan bli utsatt för andras våld är i sig ett trauma, men det går att föreställa sig att det kan hända. Att bli utsatt på det sätt du blev utsatt är något mer än det.

Jag försöker föreställa mig min sambo sedan 25 år agera på samma sätt. Det är helt otänkbart och orimligt. Det skulle kräva en alternativ verklighet för att det överhuvudtaget skulle kunna hända. Han skulle behöva vara en helt annan person. Jag tänker att det kanske för dig är som att den alternativa verkligen har inträffat - trots att det är helt omöjligt.
Jag skulle säga att det är så. Totalt obegripligt

FUnderade vidare, jag är också en av dem som blivit utsatt av våld.

En gång när jag gjorde slut, kunde till slut få tag på min pappa som kom annars hade det nog kunnat eskalera.
Och två gånger i ett förhållande.

Det var i min ungdom runt tjugoårsåldern, och tanken på att anmäla fanns inte ens.
Såhär i efterhand hade jag önskat att jag gjort det, eller att någon åtminstone påtalat möjligheten.

Så normaliserat att ingen ens reflekterade över möjligheten. Riktigt sjukt.

Så jag, och jag tror många andra kvinnor med mig, tackar dig för att du anmälde ❤️

Liknande trådar

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Omröstningar

• Vintertid
Tillbaka