Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Försök tänka att du gjort honom en stor tjänst, istället för att dömds som mördare så kan han nu få hjälp. Japp, mördare, hade du inte tagit dig ut och fått hjälp när du flydde är det inte säkert att du hade överlevt.Jag förstår er, men är svårt för mig att greppa. Behöver nog mer stöttning av vården, för jag bara gråter och har ångest. Hoppas få sömn inatt iallafall
Jag förstår er, men är svårt för mig att greppa. Behöver nog mer stöttning av vården, för jag bara gråter och har ångest. Hoppas få sömn inatt iallafall
Jag skulle säga att det är så. Totalt obegripligtJa, du skulle nog behöva prata med någon på ett mer långsiktigt plan. Det är fullt begripligt att det inte går att greppa. Att man kan bli utsatt för andras våld är i sig ett trauma, men det går att föreställa sig att det kan hända. Att bli utsatt på det sätt du blev utsatt är något mer än det.
Jag försöker föreställa mig min sambo sedan 25 år agera på samma sätt. Det är helt otänkbart och orimligt. Det skulle kräva en alternativ verklighet för att det överhuvudtaget skulle kunna hända. Han skulle behöva vara en helt annan person. Jag tänker att det kanske för dig är som att den alternativa verkligen har inträffat - trots att det är helt omöjligt.
Modigt av dig att vara med, så viktigt ämne. Tycker det är förjäkligt att du ska ha behövt gå igenom detta.Nu är artikeln släppt, handlar inte bara om mig men jag är med på ljud. Klarar inte lyssna själv men har fått läsa och godkänna allt innan
https://www.sverigesradio.se/artikel/ulrika-trodde-hon-skulle-do-misshandlades-av-sitt-ex
Ja jag valde ju att kontakta dom och hon som intervjuade sa att självklart gör vi ett inslag. Hon hade svårt att ta in hur jag såg ut då.Modigt av dig att vara med, så viktigt ämne. Tycker det är förjäkligt att du ska ha behövt gå igenom detta.![]()
Modigt och fantastiskt bra gjort.Nu är artikeln släppt, handlar inte bara om mig men jag är med på ljud. Klarar inte lyssna själv men har fått läsa och godkänna allt innan
https://www.sverigesradio.se/artikel/ulrika-trodde-hon-skulle-do-misshandlades-av-sitt-ex
Oj kördes det i radion med, ja jösses. Nog många som hört det då, vissa har kännt igen mig på röst samt bilden men orkar inte bry mig.Hörde det på radion i morse. Grymt jobbat!
Nu är artikeln släppt, handlar inte bara om mig men jag är med på ljud. Klarar inte lyssna själv men har fått läsa och godkänna allt innan
Jag känner sammaså himla bra gjort av dig
Alla ord känns så futtiga.. hoppas du läker i både själ och kropp.
Tack för alla fina kommentarer
Jag har själv orkat lyssna och bröt ihop totalt av att höra mig själv berätta
Jag har lyssnat, hörde hur det tog på dig att berätta men så start och bra gjort att du valde att offentliggöra det här.Tack igen till er alla
Jag har så svårt att fatta att greppa. Men jag behövde det för att inte totalt bryta ihop. Jag känner mig som det inte är jag, fast det vet jag ju