Grovt språk ok?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Snuffsan

Trådstartare
Det finns en tråd på Hästverksamhet om att köpa häst, där en användare fullkomligt flippat ut och kastar ur sig meningar som "dra kuken av dom för fan!". Jag, och flera med mig har meddelat moderator om detta inlägg ett flertal gånger, och moderatorn har varit inne på Bukefalos och skrivit sedan dess. Därför drar jag slutsatsen att detta inlägg ska få vara kvar.

Hur motiveras detta? :confused:

Det är inte en tråd på ÄU eller senior utan på en hästsida. Min dotter är 11 år och hon precis som många andra ungdomar är här och läser om hästar. Jag tycker inte att hon ska behöva läsa sådant här på Bukefalos.

Och fanns det inte någon form av censur som automatiskt bytte ut vissa ord mot **** ? Har det försvunnit?
 
Sv: Grovt språk ok?

Mandilaki har berättat för mig att det ibland blir en fördröjning på det nya forumet när man skickar meddelande till moderator och det kan ju vara därför det inte händer något. Men då måste det ju åtgärdas. Ganska meningslöst att meddela moderator om det tar en vecka innan det kommer fram.

Är det så Gunnar så gör något åt det. Annars är ju moderatorerna helt utan hjälp från användarna här.
 
Sv: Grovt språk ok?

Ja, jag har oxå sett dessa inlägg och förfasas över språket. Har även jag meddelat moderator ang ett inlägg med "snusk"-språk i.
Tycker man ska tänka på vad man vräker ur sig. Det hör ju till nätiketten om inte annat.

Snuffsan skrev:
Min dotter är 11 år och hon precis som många andra ungdomar är här och läser om hästar. Jag tycker inte att hon ska behöva läsa sådant här på Bukefalos.

Exakt, och det ska ingen av oss andra behöva läsa heller tycker jag. Jag är inte pryd, och jag kan kläcka ur mig rätt gräsliga meningar i vissa fall, när jag är ensam.... då ingen annan lider av det :angel:

Visst kan man klaga ur sig och ha sig, men då kan man starta en egen tråd på Senior/ÄU/Ungdom, och utelämna de värsta orden. Nu var det ju en tjej som frågade om råd när det gällde ett hästköp, och rätt som det är får man läsa att en användare hatar allt vad karlar heter, o dra k*ken av dem, att hennes pappa är elak och gud vet vad. Det är inte av intresse för mig när jag öppnar en sån tråd.
 
Sv: Grovt språk ok?

Håller med dig helt och fullt!
Är ju även jag med i just denna aktuella tråden och den har ju nu bytt lite inriktning.

Jag anser att man inte ska få skriva vilka dumheter som helst bara för att man har ett handikapp, det kanske kan låta taskigt att jag säger det men det är ingen ursäkt!

Jag accepterar alla som dom är, med eller utan handikapp MEN det får inte bli som i den nu aktuella tråden.!

Denna användare fullkomligt vräker ur sig dumhet efter dumhet och DET KAN BARA INTE VARA OK!

Det finns trots allt barn och känsliga människor här på forumet som tar illa vid sig av sådant språk som används i den tråden(och även i andra).

Barn lär sig så mycket dumheter idag ändå och jag tycker att kan vi stoppa dom från att lära sig något av dessa dumma uttryck så är det bra!

I övrigt så tycker jag också att andra råd jag läst av denne användare är helt och hållet förkastliga! Trots att andra användare försöker tala om att det rådet kanske inte är det bästa så kommer denne med motangrepp och verkar inte alls förstå att den har fel; för fel är ju just vad det blir
 
Sv: Grovt språk ok?

Fördröjningen verkar inte vara alltid, men ibland. Jag har min hotmail-adress registrerad här så jag har inte vetat om det är hotmailen som segar eller Buke. Det verkar gå lite i perioder.

I veckan tog jag bort ännu en tråd av den hysteriskt stövelintresserade ynglingen. Exakt ett dygn senare fick jag synpunkt på den :smirk: . (Synpunkten var för övrigt "Hurra han är tillbaka" :D )

Nu har jag läst tråden på Hästverksam och tycker inte att nåt av manshats-spåret hör hemma i den. Det tycker nog inte någon - moderatorn kan bara inte ha uppmärksammat den än.

Ligger ett handikapp bakom får man nog bedöma snällare än om nån medvetet provocerar. Fortsätt skicka synpunkter eller PM:a. Det är bättre att inlägg tas bort än att gå i clinch i tråden, tycker åtminstone jag.
 
Sv: Grovt språk ok?

Hej!
Jag kanske kan fråga dig som är moderator..
I den aktuella tråden har nu mina inlägg tagits bort.
Jag undrar varför.. skulle gärna vilja ha en motivering till det av någon.

Visst kan jag hålla med om att det blev ur spår, men i så fall borde ju fler inlägg ha tagits bort!

Jag fattar ingenting, men sen är jag ju ganska ny på detta oxå!
 
Sv: Grovt språk ok?

Men i tråden om när det blir farligt sades det precis tvärt om. Svara emot i tråden, moderatorerna kan inte ta bort dumheter. Den här användaren spänner tyvärr över hela registret. Både farlig och oförskämd och grovt språk.

Handikapp eller ej så tycker jag att vissa saker inte är acceptabla. Stavning mm kan man ha överseende med, men att kasta ur sig könsord och svordomar i en hästfråga tycker jag inte att man kan acceptera oavsett hur hennes handikapp ser ut.
 
Sv: Grovt språk ok?

Den är lite konstigt modererad, det tycker jag också. Du hade ett väldigt bra svar till T. Alsterfeldt (heter hon va?) ang handikapp som togs bort.
 
Senast ändrad:
Sv: Grovt språk ok?

Snuffsan skrev:
Handikapp eller ej så tycker jag att vissa saker inte är acceptabla. Stavning mm kan man ha överseende med, men att kasta ur sig könsord och svordomar i en hästfråga tycker jag inte att man kan acceptera oavsett hur hennes handikapp ser ut.

:bow:
Håller med!
 
Sv: Grovt språk ok?

I en annan tråd på detta forum SKA man ju säga ifrån i tråden efterom det ska synas att folk inte håller med och idiotiska råd, det är lite svårt att veta om det ligger ett handikapp bakom eller en "vanlig idiot" och efterom den här användare ger många råd (som är idiotiska) som är direkt farliga (och nej jag har inte skickat synpunkter för jag har inte tidigare uppmärksammat denna användare), kan verkligen alla "utläsa" vem som är "handikappad" eller inte, i vissa inlägg syns det mer än i andra att alla pingvinerna inte är i poolen men i vissa så skulle jag bara efter ha läst något enstaka att personen inte borde hålla på med djur enligt min åsikt.
 
Sv: Grovt språk ok?

Haha, såg inte att du skivit det samma som mig. :D
 
Sv: Grovt språk ok?

Snuffsan skrev:
Handikapp eller ej så tycker jag att vissa saker inte är acceptabla. Stavning mm kan man ha överseende med, men att kasta ur sig könsord och svordomar i en hästfråga tycker jag inte att man kan acceptera oavsett hur hennes handikapp ser ut.

Håller helt med! Man kan ha dyslexi MEN vara vårdad i munnen för det.....
 
Sv: Grovt språk ok?

Jag tittade just på det som tagits bort - och jag hade plockat bort samma inlägg om jag varit moderator där. Tar man bort ett olämpligt inlägg bör man ju ta svaren på det också. Annars blir tråden obegriplig plus att den som raderades först garanterat kommer att komma tillbaka och svara på svarsinläggen.

I den tråden är ju bara inläggen som faktiskt handlar om att köpa häst som är relevanta.
 
Sv: Grovt språk ok?

Snuffsan skrev:
Men i tråden om när det blir farligt sades det precis tvärt om. Svara emot i tråden, moderatorerna kan inte ta bort dumheter. Den här användaren spänner tyvärr över hela registret. Både farlig och oförskämd och grovt språk.

Jag fattade först i kväll att farlig-tråden handlade om samma användare som diskuteras här. Tidigare har jag inte sett så många råd av henne, jag är inte på alla forum just nu. Jag tycker fortfarande att det bästa är att argumentera mot farliga råd, men att denna användare spelar i egen division. Är det ett handikapp inblandat tycker jag att man ska ha det i åtanke - men ta bort råd som är otvetydigt farliga.
 
Sv: Grovt språk ok?

Jag vet vilken användare du syftar på oich jag tycker hennes framfart här på forumet är helt oacceptabel. :mad:
Det språk hon använder är det intebara vuxna som ser, utan även barn. När man öppnar trådar som tros handla om hästar ska man inte behöva läsa svar som hon postat, syftar då på hennes språk!

Det här med censur vore ju något, men ännu hellre, kan inte sådana användare stängas av? På andra webplatser med forum finns det ju tydliga regler som användarna bör rätta sig efter.
 
Sv: Grovt språk ok?

Jag tror att det var namnet..
Tyckte själv att det var ett ganska så trevligt svar på det hon/han skrev och inte elakt på något vis, därför är jag förvånad att mitt togs bort och det inlägg som jag svarade på står kvar. Det var ju faktiskt det inlägget som tog upp handikapp från första start, om det nu var naledningen till att mitt försvann.

Men hur som helst, vi kan ju ta diskussionen här, för det hade ju helt bytt inriktning från ursprungsfrågan i den andra tråden.. Så det är kanske rätt ändå.
 
Sv: Grovt språk ok?

Ok, tackar för svaret!

Förstår helt och fullt det med att tråden hade gått i fel riktning. Jag är helt med på det, som jag skrivit i ett annat inlägg.

Dock så undrar jag över varför T.Alsterfeldts inlägg om handikappet står kvar..?
Det var ju det jag svarade på som sedan gick över i denna diskussionen som togs bort och har nu fortsatt här..

Borde inte det inlägget också försvinna?
 
Sv: Grovt språk ok?

Moderator kanske tyckte att det T.Alsterfeldt skrivit till användaren var sakligt och vettigt. Hon skriver ju om hennes sätt att uttrycka sig, då det kanske är en förhoppning om att hon ska läsa detta och förstå?

Vild chansning....
 
Sv: Grovt språk ok?

Nja, farligt-tråden handlar egentligen inte om henne utan om företeelsen farliga råd. det kommer upp användare som ger tokiga råd då och då. Frågan aktualliserades snarare av denna användare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

R
  • Låst
Bukefalos Efter att ha varit väldigt passiv i mitt skrivande här på Bukefalos. Men ändå varit här och läst nästan varje dag, har jag börjat att...
5 6 7
Svar
134
· Visningar
10 589
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp