Bukefalos 28 år!

Grrr morrr

soffa

Trådstartare
Det är hett här idag 25 grader i skuggan och när jag vid strax före tre kommer till en butik sitter en hund bunden vid en stolpe i gassande sol inte en skymt av skugga där den sitter. Hunden sitter kvar och skäller emellanåt när jag efter ca 10-15 min kommer ut igen. Människor runt omkring börjar reagera ingen ägare syns till. Ringer polisen, 4 min väntetid, då kommer ägaren. Jag frågar varför hon inte satte hunden i skuggan istället fick till svar att hunden är så mesig så hon var rädd att den skulle bli stulen om den satt för långt bort. (fanns en stolpe med skugga närmare ingången) morr...Sinnet rinner på och jag säger att ja hade du kommit ett par min senare, jag hade polisen på tråden. Då gick hon bara.
 
Sv: Grrr morrr

Bara att sätta en hund utanför affären är idioti, att även göra det i gassande sol? Jadu. Undrar om hon lämnar hunden i bilen varma soldagar också... :crazy:
 
Sv: Grrr morrr

Bara att sätta en hund utanför affären är idioti, att även göra det i gassande sol? Jadu. Undrar om hon lämnar hunden i bilen varma soldagar också... :crazy:

fast det brukar jag göra:o tycker det är bättre än att ha kvar han i bilen. men man letar ju givetviss efter skugga:)
 
Sv: Grrr morrr

Varför har du med ens med hunden om du vet att du ska handla? Jag sätter hellre hunden i bilen i fem minuter, helst på en skuggig parkering än riskerar att få den snodd, påhoppad eller traumatiserad av elaka snorungar utanför affären om jag måste köpa nån liter mjölk.
 
Sv: Grrr morrr

Idag hade du nog inte tagit med hunden i bilen. Jag brände mig på ratten det är jättehett i solen. Min hade inte fått följa med i bilen idag förutom då möjligtvis till stranden inte annars.
 
Sv: Grrr morrr

Varför har du med ens med hunden om du vet att du ska handla? Jag sätter hellre hunden i bilen i fem minuter, helst på en skuggig parkering än riskerar att få den snodd, påhoppad eller traumatiserad av elaka snorungar utanför affären om jag måste köpa nån liter mjölk.

för att jag handlar efter jobbet, och där är han med:) tror inte så mycket hinner hända under 10 min:)

(tar alltså inte med honom under "veckoinhandlingen")
 
Sv: Grrr morrr

Idag hade du nog inte tagit med hunden i bilen. Jag brände mig på ratten det är jättehett i solen. Min hade inte fått följa med i bilen idag förutom då möjligtvis till stranden inte annars.

mjo men jag har ac ;)
 
Sv: Grrr morrr

för att jag handlar efter jobbet, och där är han med:) tror inte så mycket hinner hända under 10 min:)

(tar alltså inte med honom under "veckoinhandlingen")

Åh, det där hände en bekant till mig som "bara " skulle ner på affärn tio minuter. När denne varit inne fem minuter kommer väktarna och påtalar att hunden slitit sig och bitit förbipasserande. Då var det två fullisar som hade retat hunden som blivit rädd och huggit ifrån. Allt kan hända på tio minuter.
 
Sv: Grrr morrr

Åh, det där hände en bekant till mig som "bara " skulle ner på affärn tio minuter. När denne varit inne fem minuter kommer väktarna och påtalar att hunden slitit sig och bitit förbipasserande. Då var det två fullisar som hade retat hunden som blivit rädd och huggit ifrån. Allt kan hända på tio minuter.


*sen gör vi inte en redan överbeskyddande hundägare rädd*:angel:

men ärligt, jag kommer förtsätta ha honom där så länge det är över 20 grader
dels för att där jag oftast handlar finns inte mkt skugga o den som finns är oftast upptagen, sen vet man aldrig hur lång tid det kan ta. ibland strular dom fram vid kassorna etc. och då vill inte jag riskera att han får värmeslag om han sitter fast i bilen. har heller ingen kombi så kan ju bara ha rutorna nerrullade.
 
Sv: Grrr morrr

Åh, det där hände en bekant till mig som "bara " skulle ner på affärn tio minuter. När denne varit inne fem minuter kommer väktarna och påtalar att hunden slitit sig och bitit förbipasserande. Då var det två fullisar som hade retat hunden som blivit rädd och huggit ifrån. Allt kan hända på tio minuter.

För att inte tala om hur snabbt det går att knyta upp ett koppel och gå därifrån med hunden.
 
Sv: Grrr morrr

En bukefalist blev ju av med sin hund utanför ICA där jag bor. Dagen efter hade någon knutit fast sin hund på samma plats, i samma stolpe som den andra hunden försvann vid, TROTS att det sitter en lapp om händelsen på stolpen.
 
Sv: Grrr morrr

för att jag handlar efter jobbet, och där är han med:) tror inte så mycket hinner hända under 10 min:)

(tar alltså inte med honom under "veckoinhandlingen")

En bil kan bli mycket varm på 10 minuter. tycker det är oansvarigt att ha hunden i bilen när man ska handla, jag hade inte knappt sprungit in för ett par minuter i kiosken om det är över 20 grader ute.
 
Sv: Grrr morrr

Fast hon skrev ju att hon lämnade hunden kopplad utanför. Själv skulle jag hellre parkera bilen i skuggan med nervevade rutor alt. AC på och kunna ta mig de 10 minuter jag behöver i affären, än att riskera att mina högt älskade familjemedlemmar blir snodda, påhoppade eller trakasserade...
 
Sv: Grrr morrr

Jag låter inte ens min hund sitta i bilen om jag kan stå i skuggan så här varma dagar ... Bättre att åka hem och lämna hunden och sedan handla om det är så.
 
Sv: Grrr morrr

Fast hon skrev ju att hon lämnade hunden kopplad utanför. Själv skulle jag hellre parkera bilen i skuggan med nervevade rutor alt. AC på och kunna ta mig de 10 minuter jag behöver i affären, än att riskera att mina högt älskade familjemedlemmar blir snodda, påhoppade eller trakasserade...

men hur får ni eran ac att funka utan nyckel i tändningen?? :confused:

Nu bor ju jag i en sådan liten stad att man inte skulle få för sig att göra något mot en uppbunden hund så jag binder fast hundarna utanför affären, men hade det varit en större stad skulle jag undvika att göra det.
 
Sv: Grrr morrr

*KL*

Jag tar ofta med mina hundar o binder dom utanför affären. OM jag ska in en snabbis o köpa mjölk. Är så dum att jag inte tror någon går fram till 3 st hundar för att klappa dom eller sno dom. Anledningen till att jag gör det är att jag är LAT. Göra två flugor på smällen ni vet. Sen vill jag inte ha hundarna ensamma hemma då den ena skäller som en tok o stressar upp den andra att börja skälla o den tredje blir helt förstörd(stressar till tusen) pga av att de andra två skäller. (ja jag vet jag ska träna när jag har ork) samt att jag tycker det är onödigt att ta bilen 200 meter för att handla mjölk (hundarna får vara i bilen)

Har alltså således alltid hundarna med mej. Ofta i bilen med luckan öppen grindarna låsta. Hoppas även där att ingen retar som o petar på dom med pinnar. Inget som hänt hittills men man vet ju aldrig. Är vi ute tex på bruksa så binder jag gärna min lilla i solen just för att jag vet att hon lägger sej i solen självmant om hon får välja. Visst där får hon inte ligga i timmar. Men får hon välja skugga eller sol så väljer hon sol. Har ofta då vi bodde på landet o hon gick lös som hon ville trott att hon varit typ död då hon legat på sidan helt utsträckt i solen o där kunde hon ligga i flera timmar. Blev det för varmt så gick hon o lade sej på stentrappen någon halvtimme för att sen återgå till att sola. Så alla hundar lider inte i solen.

När jag läser igenom detta så inser jag vilken (i buke världen) dålig hundägare jag är.
 

Liknande trådar

  • Låst
  • Artikel
Dagbok Vilken extremt sorglig promenad det blev den här eftermiddagen. Under en bil sitter en minikattunge, mager och full i loppor med...
Svar
0
· Visningar
289
Senast: hovtassfot
·
Övr. Hund Kära Buke! Jag har ett problem som jag skulle behöva vädra/be om råd. Jag har förstått att det här på hund finns en massa erfarna...
2
Svar
37
· Visningar
3 694
Senast: Red_Chili
·
Hundhälsa Jag har hand om en väninnas hund medan hon själv är utomlands. Hunden i fråga är en chihuahua, 5 år gammal. Har själv en ettårig...
2
Svar
23
· Visningar
3 794
Senast: Nirvana
·
Övr. Hund Var och köpte en grej i ett jobbärende idag, parkerade några 100 meter från affären och på vägen dit sitter en hund bunden i en stolpe...
2
Svar
22
· Visningar
3 029
Senast: Grana
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Magsjuk hund
  • Tråden för spår
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

  • Häst
  • Hage
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp