Grumlig urin

Rolle

Trådstartare
Lastade min häst och körde till stranden häromdagen. När jag kommit fram och skulle lasta ur kissade min häst i transporten. Hans urin var "grumlig", påminde lite om apelsinjuice i konsistensen, men inte lika gul. Är det någon som vet vad det kan bero på?

/Maria
 
är inte säker, men det kan ha att göra med att din häst druckit för lite vatten. Har märkt att urinen oftast blir mer koncentrerad då. Håll koll på om det blir nån förändring, blir det ingen förbättring inom de närmsta dagarna råder jag dig att fråga veterinär om råd...
 
Mjölkigt kisss kan bero på en urinvägsinfektion. Hästen går inte runt och små kissar eller kissar ovanligt mycket/ lite?

Har själlv en häst i stallet som har urinstenar och åker imorgon söndag till närmsta klinik för borttagning av dessa. Hans symptom: Kissade många ggr under ridtur, står och försöker kissa, men inget kommer, vitmjölkigt urin,

mvh/ Anita
 
Hästar har normalt grumlig urin, det beror på slemproducerande körtlar i njurbäckenet. Hur grumlig urinen är varierar.
PL
 

Liknande trådar

Utrustning Är det någon som vet några transporter, förutom Fautras som jag redan har koll på, som har bakbommar man kan stänga från där man står...
Svar
11
· Visningar
1 050
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
1 757
Senast: Stereo
·
Utrustning Har köpt en begagnad Fautras Provan fr 2011 för att underlätta för unghästen som får lite härdsmälta när han ska lastas borta. Hade en...
2
Svar
27
· Visningar
2 362
Senast: HannaZ
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
2 944
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattsnack 10
  • Valp 2023 -den andra

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp