grundkurs med häst eller icke?

Moppa123

Trådstartare
jag skulle vilja ha ett litet utlåtande. Jag har precis köpt min häst (haft henne i 5 dagar) och har blivit erbjuden en plats på en grundkurs i horsemanship.
Tycker ni det är för tidigt att gå på kurs med henne? (jag vet inte vad kursen innebär, mer än att det endast är jobb från marken)
bör jag gå själv istället eller är det mycket mera värt att ta med sin häst?

vad tror ni som kan detta horsemanship....??
 
ta med din häst du har ju bara haft henne i 5 dagar detta är ett ypperligt tillfälle att lära känna din häst. Dessutom kommer du lära dig massor av saker kolla upp bara så tränaren har gått utbildningar och har på papper att han/hon är en tränare!
 
Jag skulle ta tillfället att gå med en helt ny häst. Ta reda på så mycket du kan om tränaren innan bara, du kanske känner någon som gått kurs tidigare.

Piggy
 
Jag skulle faktiskt lugna mig lite. Hästen har precis bytt hem, måste fastställa rangordning i hagen och med nya matten. Väldigt stor omställning med andra ord. Att dessutom åka iväg på en kurs direkt tror jag skulle bli lite mycket.
Niklas
 
Jag skulle också vänta.
Kursen måste väl ge lite mer om man känner sin häst bättre
bl.a. och vet vad som behövs. Självklart behöver hästen få tid att anpassa sig också.
För övrigt skulle det vara intressantt att höra vad folk har för uppfattning om en hästs anpassningstid när den kommer till ett nytt ställe.
 
ok, jag tror att jag väntar lite hur som helst ...
jag ska ev. gå själv och titta hur de gör :)

tror hon behöver lite mera tid att anpassa sig till mig och sitt nya lilla liv :)
tack för era åsikter!!!
nu till stallet :)
 
Jag skulle nog också lugna mig lite och gå en kurs senare.
Viktigt är också att ta reda på så mycket man kan om den som leder kursen, är det en seriös människa osv.
 

Liknande trådar

Hästhantering Kan ju börja med att vi har en vet tid på tisdag, men någon som har en aning om vad som kan vara fel eller haft liknande problem? Jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 927
Senast: JohannaB
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
1 162
Senast: MiniLi
·
Träning Hej! Jag har nu haft min häst i ett par år så vi känner varandra väldigt väl. I början kunde vi inte rida ifrån gården eller rida ut...
Svar
6
· Visningar
573
Senast: Lutten
·
Skola & Jobb Jag skulle vilja ta truckkort. Det känns som en användbar grej när det gäller jobb. Eftersom jag tar det mycket för att göra mig...
Svar
3
· Visningar
407
Senast: Liten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp