Bukefalos 28 år!

Grundvaccinering?

A

Annie_89

Hej! Jag skulle behöva lite råd. :) Jag har ett föl på ca ett halvår och jag funderar på när han borde vaccineras första gången? är det åldergräns eller är de bara och ta de när som? Min andra häst ska vaccineras igen i Januari tror jag det var. Räcker det och ta han då också? Tack på förhand
 
Sv: Grundvaccinering?

Jag vaccinerar inga hästar under 3 år mot influensa. Däremot stelkramp vaccinerar jag mot första gången när de är runt 5 månader.
Jag är så gammeldags att jag anser att unghästar ska bygga upp sitt eget immunförsvar, och inte skyddas hysteriskt från början.
 
Sv: Grundvaccinering?

Men ingår de i grundvaccineringen då? för han ska även kastreras innan han släpps ut igen sen på våren. Hur är det med de ? kan man göra de samtidigt eller bär man vänta?
 

Liknande trådar

Hästvård Hej! För att göra historian kort så har jag haft mitt sto utlånad på foder i ca 2,5 år till en tjej som tagit föl på mitt sto. Jag har...
Svar
11
· Visningar
1 353
Senast: nexxa
·
Hästvård Hej! Har ett fullblod som får småsår lite då och då. Vissa sår läker men andra sår får som stenhårda skorpor som inte ramlar av som de...
Svar
6
· Visningar
806
Senast: Fazeem
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
733
Hästvård Hej! Behöver lite råd och tips!☺️ Köpte ett halvblod på 17år för 1 månad sedan. Ej igångsatt, har inte blivit riden regelbundet på flera...
Svar
12
· Visningar
1 147
Senast: KAROLIJNAH
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Försäkring
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp