Grundvaccineringsfråga

Leoni

Trådstartare
Alltså, jag kan ha klantat mig. Veterinären var ute för att vaccinera en av mina hästar idag. Jag tänkte inte på att nämns att det skulle vara en grundvaccinering- alltså spruta ett av två. Så nu är ju frågan om det är samma dos i spruta ett som i en årsvaccination..? Kan inte prata med veterinären förrän på måndag, men här är säkert någon som har koll..?
 
Alltså, jag kan ha klantat mig. Veterinären var ute för att vaccinera en av mina hästar idag. Jag tänkte inte på att nämns att det skulle vara en grundvaccinering- alltså spruta ett av två. Så nu är ju frågan om det är samma dos i spruta ett som i en årsvaccination..? Kan inte prata med veterinären förrän på måndag, men här är säkert någon som har koll..?

samma dos. Men är det influensa så är grundvaccinationen numer 3, inte 2.
 
Samma innehåll. Enda som skiljer är om dom får vaccin och stelkramp men det ser veterinären i passet.
Och det är som tidigare skrev 3 sprutor för vaccin nu för grund om man vill tävla
 

Liknande trådar

Hästvård I juni upptäcktes en svullnad i vänster frambenets skenben. Svullnaden fortgick trots kyla, bandagering och sjukhage och en smygande...
Svar
4
· Visningar
866
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Jag behöver lite hjälp med att fundera. I september fick jag en känsla att en av mina hästar mådde dåligt. Det fanns inget mer än...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 284
Hästvård Mitt sto har varit sjuk sen i måndags och veterinär är inkopplad. Jag tänker att det kanske finns någon här som känner igen symptomen...
2 3 4
Svar
64
· Visningar
7 207
Senast: emma-vsm
·
Hästvård Vill börja med att jag ska ringa veterinär idag. I våras hade min häst en tydlig beteendeförändring. Hon mådde dåligt och hon visade...
2
Svar
27
· Visningar
2 986
Senast: Twihard
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp