Grupper ställs nu mot varandra

scandisk

Trådstartare
Så är det gräl mellan två ministrar i regeringen om flyktinginvandringen inför väljarna. Nu tycks det vara ok att säga att barnfattigdom i Sverige är ett avgörande skäl att flyktinginvandringen har behövt stramas åt och att Sverige inte kan ta hela Europas ansvar. Så hur mycket kommer man att strama åt? Helt klart det är panik o kaos i regeringen och man tävlar om väljarna på ett sällan skådat slag i öppen ridå om väljarnas viktigaste fråga. Vilken start på valrörelsen :bump:
 
Så är det gräl mellan två ministrar i regeringen om flyktinginvandringen inför väljarna. Nu tycks det vara ok att säga att barnfattigdom i Sverige är ett avgörande skäl att flyktinginvandringen har behövt stramas åt och att Sverige inte kan ta hela Europas ansvar. Så hur mycket kommer man att strama åt? Helt klart det är panik o kaos i regeringen och man tävlar om väljarna på ett sällan skådat slag i öppen ridå om väljarnas viktigaste fråga. Vilken start på valrörelsen :bump:
Som man sår får man skörda. De etablerade partierna har aldrig tagit ansvar överinvandring/ migratuon och asylpolitiken. Utan lämpade över ansvaret på SD. På samma gång såg de även till att SD fick ett rejält grepp i regeringsposition. Känns bedrövligt tycker jag.
 
Visst är det bedrövligt att vi hamnat här i liknande läge som andra länder. Men stolta kan vi vara över att vi stått emot länge och tagit ansvar för en hållbar asylinvandring under flera år. Och hållet SD borta från alla typer av inflytande. På den vägen ska vi fortsätta. Retoriken är kass nu, men ändå inte lika illa som i exempelvis Danmark.

Och så småningom återgå till en migrationspolitik värd namnet för ett rikt land i väst.
 
Visst är det bedrövligt att vi hamnat här i liknande läge som andra länder. Men stolta kan vi vara över att vi stått emot länge och tagit ansvar för en hållbar asylinvandring under flera år. Och hållet SD borta från alla typer av inflytande. På den vägen ska vi fortsätta. Retoriken är kass nu, men ändå inte lika illa som i exempelvis Danmark.

Och så småningom återgå till en migrationspolitik värd namnet för ett rikt land i väst.

Inte särdeles demokratiskt att hålla var 4:e väljare (om opinionssiffrorna står kvar) utanför besluten.
 
Konstigt om vi är så rika att sjukvården/skol systemet m.m är helt åt helvete. Folk som behöver hjälp har svårt att få den, bara titta här på buke. Man skall ha tur och ha pengar och betala själv. Så skall det inte vara i ett bra samhälle. För inte att nämna alla saker som varit med försäkringskassan, båda utbrända, handikappade m.m får ingen hjälp. Inte nog resurser hos polisen (and the list goes on). Verkligen ett toppen samhälle vi har just nu :angel:
 
Senast ändrad:
Konstigt om vi är så rika att sjukvården/skol systemet m.m är helt åt helvete. Folk som behöver hjälp har svårt att få den, bara titta här på buke. Man skall ha tur och ha pengar och betala själv. Så skall det inte vara i ett bra samhälle. För inte att nämna alla saker som varit med försäkringskassan, båda utbrända, handikappade m.m får ingen hjälp. Inte nog resurser hos polisen (and the list goes on). Verkligen ett toppen samhälle vi har just nu :angel:

Vi har aldrig tidigare haft så mycket resurser till välfärden som vi har idag.
 
Jag poängterar bara att det inte är ett resursproblem som löses genom att stampa andra ännu svagare grupper.
som jag ser det är det definitivt ett regeringsproblem. Inkompetente är första ordet, which comes to mind. FK har stramat åt något helt rejält- det i sig är jo sjukt. - Så resurser är inte här, tvärtom, mindre hjälp. Sjukvården är att skratta åt. Detta som enligt mig en röd regering bord vara raka motsatsen till, allt det offentliga "should flourish", men det gör det inte, det är tvärtom värre och värre överallt. Jag tycker den regering som suttit nu har trampat MYCKET på dom som behöver hjälp- Jag har alltid sett mig själv som röd (jag är dansk) men efter jag bott i Sverige ett tag, inte längre....
 
Jo. Precis så en demokrati ska fungera, när det finns ett parti med grundläggande andra värderingar.

Det är en av styrkorna med demokrati.
Dumheter. Du slåss fortfarande mot väderkvarnarna fåfängt. I frågor man har samma eller likartade åsikter ska det förhandlas. Någon DÖ m/18 ska vi inte ha i detta landet något mer. En opposition ska opponera och inte lägga sig platt i 4 år i den fromma förhoppningen att man "kanske" ska får regera sen.
Oppositionen ska i allt försöka driva igenom så mycket man kan av sin egna politik. När den vägrar kategoriskt att göra så, så kommer andra partier att ta deras plats för människor kan inte undertryckas in absurdum.
 
Som man sår får man skörda. De etablerade partierna har aldrig tagit ansvar överinvandring/ migratuon och asylpolitiken. Utan lämpade över ansvaret på SD. På samma gång såg de även till att SD fick ett rejält grepp i regeringsposition. Känns bedrövligt tycker jag.
Jimmie tal till nationen var ju så bra. Vill man inte acceptera våra lagar o värderingar får man flytta till ett annat land
 
Visst är det bedrövligt att vi hamnat här i liknande läge som andra länder. Men stolta kan vi vara över att vi stått emot länge och tagit ansvar för en hållbar asylinvandring under flera år. Och hållet SD borta från alla typer av inflytande. På den vägen ska vi fortsätta. Retoriken är kass nu, men ändå inte lika illa som i exempelvis Danmark.

Och så småningom återgå till en migrationspolitik värd namnet för ett rikt land i väst.
SD har ju haft inflytande. Dom har ju hjälp regeringen att införa striktare lagar mot flyktinginvandring och anhöriginvandring. Man har röstat i Riksdagen. Hade inte S legat så inibomben dåligt till i senaste Sifo så hand Finansministern aldrig ställt grupper mot varandra. Sånna uttalanden var ju otänkbara för en månad sen. Så visst har SD inflytande och även pådrivande blåslampa på regeringen
 
Vi har aldrig tidigare haft så mycket resurser till välfärden som vi har idag.
Och ändå kan vi inte följa dom lagar som råder i välfärden tex vårdgarantin samt att vissa av landets barn får inte den vård och medicin som dom behöver för att den är för dyr. Nu ska det fördelas om från flyktingmottagande till vår egen välfärd
 
som jag ser det är det definitivt ett regeringsproblem. Inkompetente är första ordet, which comes to mind. FK har stramat åt något helt rejält- det i sig är jo sjukt. - Så resurser är inte här, tvärtom, mindre hjälp. Sjukvården är att skratta åt. Detta som enligt mig en röd regering bord vara raka motsatsen till, allt det offentliga "should flourish", men det gör det inte, det är tvärtom värre och värre överallt. Jag tycker den regering som suttit nu har trampat MYCKET på dom som behöver hjälp- Jag har alltid sett mig själv som röd (jag är dansk) men efter jag bott i Sverige ett tag, inte längre....
Ja det är bedrövligt i Nordens största land. Men som Jimmie sa i sitt tal till Nationen "så går det att förändra annars skulle jag inte sitta här".

Vi har pengarna men dom används på fel ställe. Bara det att ca 65% av flyktingarna kostar oss enorma resurser eftersom dom inte tillför oss ett enda jota då dom får avslag och ska utvisas. Ju mindre man slipper hantera desto mer kan vi lägga på vår egen välfärd
 
Vart används dessa resurser då? För folk som behöver dom får dom tydligen inte.
Jag upplever att det inte är pengabrist som är det stora problemet i välfärden utan kompetensbrist.

Jag är extra förbannad just i dag.
"Vårt" socialkontor fick nyss nya lokaler. Man har uppenbarligen inte lyssnat ett skit på vad folk som arbetat med målgruppen har för önskemål utan har byggt livsfarliga rum. Snyggt designade Och säkert svindyra klädhängare, som är utformade som rena mordvapnen. Dom och vårt nya larmsystem måste bytas ut innan vi kan arbeta säkert.
Det kommer att kosta skattebetalarna en djävla massa pengar helt i onödan.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Rallylydnad
  • Valp 2023 -den andra
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp