Ok, då förstår jag. :)
Till viss del kan jag köpa ditt resonemang.

Instämmer i att många halvblod, särskilt valacker kan vara ganska "tuffa" i flock och ibland markera lite mer än nödvändigt.

Min egen häst har ett ganska tyst kroppsspråk. Han är hög i rang, men väldigt mild.
Han har nyligen bytt flock och går med islandshästar, shettis, arab och ponnyer. Det funkar faktiskt mycket bättre för honom. :)
Han stormtrivs och de andra hästarna med honom. Ett undantag, då? :confused:

Sen har jag mött travare, varav en fullkomligen löpte amok och försökte ha ihjäl två olika hästar vid upprepade tillfällen.
En annan passade vattenkaret så ingen annan häst fick dricka.
Det betyder ju inte att alla travhästar är missanpassade. :crazy:

Så jag kan vara benägen att hålla med dig! Till viss del.
Men man kan fortfarande inte generalisera och dra alla hästar över en kam bara för att dom tillhör en speciell ras. ;)
 
FJORDING!!!
Hvis du leter litt kan du finne en som passer 110% til beskrivelsen din!

LYKKE TIL!
 
...fjordinger selges billig i Norge, sjekk f.eks annonsene på www.hest.no og www.hestemarked.no

Finn en stor fjording som går godt frem. De kan være temmelig egenrådige, men har hodet med seg. :idea: Intelligente hester som vet å lure seg unna ting ;) De trenger en kyndig, bestemt eier og jeg kan tenke meg at de vil være den perfekte "gubbhäst" og at en "gubbe" vil være den perfekte eier!

;)

Ellers så har du jo fått mange andre gode tips her òg! :)
 

Liknande trådar

Hundavel & Ras Funderingar efter en annan tråd… Men! Vi var nästan helt inne på labrador som nästa hund, hade så gärna velat ha med golden på listan...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 261
Senast: Kilauea
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 331
Senast: Ajda
·
Kläder & Bli fin Jag vill hemskt gärna byta ut min gamla slitna ryggsäck till något lite snyggare :angel:. Men att hitta en väska som passar in på mina...
Svar
4
· Visningar
656
Senast: hagel
·
Övr. Hund Hej! Jag har skrivit några trådar här tidigare som ni säkert har sett... jag behöver hjälp, igen. Jag har kommit in på en hundutbildning...
Svar
2
· Visningar
907
Senast: Tate
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp