Gudrun grisar NU!!!!!

KungTulle

Trådstartare
Asså, hon skulle ha dom den 15 april. Nu grisade hon alltså i DONETTAS box!!!!! ( Nordsvenska stoets box alltså).

Så jag fick rigga upp värmelampa etc i grisningsboxen och bära dit de 6 som hon redan fått dit....

Och sedan fösa Gudrun efter.

Sedan var Gudrun tvungen att bädda om all halm i nya boxen och jag fick ligga och hålla en arm om kultingarna så att de inte försvann i halmen innan Gudrun bäddat klart.

Nu ska de få vara ifred en timme eller så så hon får komma till ro. Så får jag smyga ut och kolla om det blivit flera....

/KT
 
Senast ändrad:
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Ska fotas litet under dagen.

Det blev 6 st och alla mådde jättebra nu imorse!

När jag var inne i boxen och Gudrun stod och åt kom vår ena katt Tigra in i boxen och gick fram till kultingarna och slickade dom på öronen...

Sött!:love:
/KT
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Det har hänt litet saker här som gjort att jag inte är riktigt i MOOD att fixa bilderna ikväll.

En kompis ringde för någon timme sedan och berättade att nägot tråkigt hänt i samband med deras fölning.

Jag är väldigt ledsen för kompisens skull just nu.

Griskultingarna mår bra.

Nästan alla grannar har varit och kikat på dom. Hade jag tagit inträde hade jag varit en rik bukefalist nu.

Jag lägger ut en bild ( som redan ligger på mitt photobucket) fr Gudruns grisning förra året så länge så ni har något att gulla med tills årets bilder hinner in....
Gudrungrisar14feb2008019.jpg


/kt
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Okej! Min sambo tog en massa bilder innan idag och har snällt nog lagt upp dem på mitt photobucket!!!!

Första dagen väger vi kultingarna, hushållsvåg och plastbunke!

IMG_9607.jpg

IMG_9605.jpg

Sedan ska man ju kolla åter igen varför jordbruksverket borde ändra sina märkningsregler... märket på bilden är standardstorleken för stora svin....

IMG_9604.jpg


Så här gulliga är vi:angel:!

IMG_9606.jpg


/KT
 
Senast ändrad:
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Mer bilder!

Asså...nöff nöfff vi e sötast!!!

IMG_9608.jpg


Gudrun e duktig mamma!

IMG_9592.jpg


My kids-hands off!!!

IMG_9597.jpg


Vikt ca 450 gram.

IMG_9593.jpg


I love my mummy!:love:

IMG_9601.jpg



/KT
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

GUUUUD SÅ SÖTA!!!!

Här sitter både jag och sambo alldeles tårögda och kära! Får man vara sådär söta? Är det verkligen tillåtet??

Grattis till nyblivna mamman (och "mormor" också förstås!)!!

/Lavinia och sambo
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Mer bilder!

Asså...nöff nöfff vi e sötast!!!

Gudrun e duktig mamma!

IMG_9592.jpg


My kids-hands off!!!

IMG_9597.jpg



Vikt ca 450 gram.

IMG_9593.jpg


I love my mummy!:love:

IMG_9601.jpg



/KT

Ja, dom var verkligen supersöta, precis som jag trodde:love::love: Vad är det för sort? Minigris eller?
Jag var på väg att skaffa Linderödssvin för något år sedan men det blev aldrig.:cry:
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Oj oj oj oj :love: :love: Så söta, man vill bara pussa på dem!!
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

Vi tog in en liten gris precis efter dom diat så att min kompis som är litet grisrädd skulle få kika och klappa.

Gissa om kompisen SMÄLTE när lille Blixt Gordon förtroendefullt somnade på hennes arm. Han snarkade, nöffade litet i sömnen och var totalt supergullig. Hickade dessutom en hel del efter att ha smarrat i sig Gudruns mjölk.

Har en massa bilder där man ser kompisens ansikte också där h*n fullkomligen utstrålar NIRVANA! Men dom lägger jag inte ut här eftersom kompisen antagligen inte vill ha sin feja publicerad på buke.

Paradiset är alltså en liten trött gris... OUUUMMM OUUMMMMM!!!!!

blixtgriskulting.jpg


Grisbäbben är alltså 3 dagar gammal på bilden!

/KT
 
Sv: Gudrun grisar NU!!!!!

NEJNEJNEJ....man får INTE lägga ut sånna söta bilder :mad::mad::mad::mad:


*muttrar för mig själv*

-jag ska inte ha gris, jag ska inte ha gris, jag ska inte ha gris, jag ska inte ha gris, jag ska inte ha gris...
 

Liknande trådar

Övr. Djur Var och hämtade en sugga idag. Ingen trevlig syn precis....:cry: . Damen som ägt henne köpte henne som liten på en djurmarknad hon...
Svar
17
· Visningar
2 296
Senast: pokara
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Vildkattungar
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp