Gula propellerplan

fejko

Trådstartare
Igår flög två gula propellerplan lågt och snabbt över hästgården. Detta upprepades en fem sex vändor. Vad håller de på med? Fick ingen varning innan heller.
 
Var det dessa så var det just brandsläckningsplan, på skarpt uppdrag eller övning.
1656405331096.png


Mer att läsa här.
 
Ja vi har många sjöar i närheten.
Snubbelfot: Planet på bilden ser större ut och har blåa fält. De jag såg hade inga pontoner men möjligen någon liten pod och så flög de i rote (2 st).

Sambon gissade att de karterar barkborrar. Kan det vara något?
 
Ja vi har många sjöar i närheten.
Snubbelfot: Planet på bilden ser större ut och har blåa fält. De jag såg hade inga pontoner men möjligen någon liten pod och så flög de i rote (2 st).

Sambon gissade att de karterar barkborrar. Kan det vara något?
Var bor du? Försvarsmakten har plan som ser ut så....
 
Igår flög två gula propellerplan lågt och snabbt över hästgården. Detta upprepades en fem sex vändor. Vad håller de på med? Fick ingen varning innan heller.

Edit fan läste fel.. never mind 😅

(Läste ”Djurgården” och tänkte detta känns som en klassisk intro i fb-gruppen ”vad händer på Östermalm” 😆
Där hade svaren dock blivit att ”det vad bättre förr nu består hela Östermalm av kriminella pack, polisen gör inget. Vart är vi på väg, Östermalm har blivit en no-go-zone. Lika bra att kalla in militären”
 
Kan det ha varit Jacob Holländer med Scandinavian airshow? Var det biplanes/dubbeldäckare? De har gula och blågula snabba små flygplan som de flyger land och rike kring med och uppträder. Det var de som gjorde Hearts over Sweden för nåt år sedan.
 
Försvarsmakten har väl inga gula plan? De brukar mest flyga omkring i helikoptrar men även en och annan JAS 39 Gripen kör åker förbi.
Team 60 är gula och blå SK60 (små propellerplan) som används för flyguppvisningar och diverse showande. Är en väldigt vanlig modell på plan för träning men vet inte om några andra som är gula. Är försvarsmakten om det är dom och visst ska man inte rapportera om deras verksamhet på internet men om det är dom är det nog relativt harmlöst att skriva om, dom övar här i närheten ibland
8555551C-4B2C-4E3C-A665-B37A0FD7FB57.jpeg
 
Team 60 är gula och blå SK60 (små propellerplan) som används för flyguppvisningar och diverse showande. Är en väldigt vanlig modell på plan för träning men vet inte om några andra som är gula. Är försvarsmakten om det är dom och visst ska man inte rapportera om deras verksamhet på internet men om det är dom är det nog relativt harmlöst att skriva om, dom övar här i närheten ibland
SK60 är INTE propellerplan, de har dubbla jetmotorer och används mycket riktigt som skolflygplan (och av Team 60 för uppvisningar som sagt) för piloter som bl.a. ska flyga jaktflygplan (t.ex. Gripen) senare.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 037
Senast: Whoever
·
  • Artikel
Dagbok Det ligger snö utanför. Allt jag tänkt göra ute har fått skjutas på tills det blir bättre väder. Det enda jag kan komma på att göra ute...
6 7 8
Svar
142
· Visningar
8 295
Senast: ameo
·
Kropp & Själ Vi försöker hjälpa en vän till min mamma som nyss än en gång blivit katastrofdåligt bemött av vården, jag är så arg att jag kokar varje...
Svar
19
· Visningar
2 617
Senast: Saigon
·
Hästvård Snälla hjälp mig att stilla mina tankar genom att bara dela med er av erfarenheter. Jag vill ha lite hopp eller en hand att hålla i...
2
Svar
23
· Visningar
1 593
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9
  • Bukekullar 23/24

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp