Gulbrun islandshästhingst

Betsy

Trådstartare
Har funderat lite... Visst är det väl lite synd att det inte finns någon gulbrun islandshäst hingst i avel i Sverige ( för det gör det väl inte? :confused: )
Titta bara på den här snyggingen ( finns i Danmark om jag inte har helt fel )
Austri frá Austurkoti

Eller de här:
Andri frá Hafsteinsstoedum
Bikar frá Holum

*dreglar* :d ( äntligen så har denna dregel smiley kommit tillbaka ;) )

Vad tycker ni? Gillar ni färgen? :) Jag tycker Bikar är helt underbar!
 
Kan inte så mycket om det här med islandshäst men jag måste säga att jag tyckte Bikar (den sista hästen) var himla fin.
 
jag måste nog säga att Andri var finast ;)
fast min andri är skäck... :love:
 
Bikar finns i Sverige. Tror att han är unghäst på bilden för han har VÄLDIGT mycket mer man nu.
 
håller med lite fler färger vore inte fel! Men Askur från Håkansgården är ju gulsvart så han lkämnar mycket isabeller i alla fall, alltid nått!

/Malin
 
oj, nu blev jag förvånad när jag såg en tråd av mig här ;) Den måste vara gammal...
Ja Askur ger ju lite färg! Kul med en BRA hingst som kan sätta lite färg på aveln... ( Visst är det väl e: Askur som Rosens föl är?? )
 
Tur att vi fått hit två gulbruna nu :love: Är det någon som har Bikar och Faldurs bedömningssiffror?
 
Har träffat Faldur... :love: Hur snäll och cool som helst. Kunde kanske ha en bättre hals, men han är välrest och tjusig!
Hans bedömning: Syning 7 vetra 2001, Vididal, Stormot: Totalt 8,07; ext 7,93; rideg 8,16. Huvud 7,0; Hals/Manke/Bog 7,5; Man 9,0; rygg/kors 8,0; proportion 7,5; Benkvalitet 9,0; benställn 8,5; hovar 8,0; skritt 8,5; tölt 9,0; trav 9,0; pass 5,0; galopp 8,5; spirit 8,5; form u ryttare 8,5; långsam tölt 8,5.
 
Här kommer Bikars siffror: ´
Syning 5 vetra 2002, Saudarkroki, Stormot; Totalt: 8,09; ext 8,25; rid 7,99. Huvud 8,0; HMB 9,0; Man 9,0; rygg/kors 8,5; prop 9,0; benkv 7,0; benst 6,5; hov 8,0; skritt 7,5; tölt 7,5; trav 7,5; pass 7,5; galopp 9,0; spirit 8,5; form u r 8,5; kort tölt 7,0; kort galopp 8,0.
 
Sv: Gulbrun islandshästhingst

Hej undrar om det finns någon som vet någonting om Leistur fra A'lftagerdi IS1976157620 född på island. Försöker hitta en bild på honom.

Tack på förhand!:smirk:

Vet att det kanske inte passar in här men vet ej riktigt var jag ska lägga utt det annars.
 
Sv: Gulbrun islandshästhingst

Faldur fra Sydri-Gröf är en gulbrun hingst! En snygg sådan :D Hihi! Har själv varit där han bor och min syster har köpt en häst av ägarna, då jag har klappat Faldur och tagit kort på honom. Fast de blev inte så bra, för det regnade då :( En riktigt frän häst är vad han är :D
Här finns det några bilder på honom iaf :D
http://www.stenbjars.com/
Mvh

Jozzy
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
11 886
Hästmänniskan Hej! Jag är helt ny på detta forum och hoppas på att kunna få lite tips från er erfarna hästmänniskor :) Kort om mig. Jag red på...
2
Svar
22
· Visningar
3 083
Senast: Mustang
·
Övr. Grenar Inför stundande hingstval 2011 är det många som grubblar vad de ska vända sig. Ifjol startades en liknande tråd och jag uppfattade...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
24 955
Senast: supercassie
·
Hästmänniskan Skulle behöva råd från "utomstående".. hästen ifråga är egentligen inte min, utan ägs av min mor (men hon är hästrädd och har aldrig...
Svar
14
· Visningar
1 916
Senast: Iaraphel
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp