Guldkorn i tillvaron

Wille

Trådstartare
Tillvaron kan ofta mest bestå av måsten och borden. Och tråkigheter. Eller bara jämntjock strävan framåt. Men det brukar ändå finnas guldkorn som lyser upp tillvaron. Vilka är dina guldkorn?

Jag gläds åt mina katter. Och när de första snödropparna tittar upp. Jag ser också fram emot att få bin igen. Längtar också på att få se mina valnötsträd vakna till liv och växa. Och så ibland skiner solen och jag kan ligga i min hängmatta.
 
Tillvaron kan ofta mest bestå av måsten och borden. Och tråkigheter. Eller bara jämntjock strävan framåt. Men det brukar ändå finnas guldkorn som lyser upp tillvaron. Vilka är dina guldkorn?

Jag gläds åt mina katter. Och när de första snödropparna tittar upp. Jag ser också fram emot att få bin igen. Längtar också på att få se mina valnötsträd vakna till liv och växa. Och så ibland skiner solen och jag kan ligga i min hängmatta.
Låter härligt! :heart
 
Mina katter, definitivt! När naturen vaknar. En riktig god kopp kaffe. Sommarnätter.

"Småresor". Jag reste mycket förr, men varken miljösamvete eller ekonomi tillåter den typen av flygresor längre. Numera tar jag småtrippar, tåget till ett litet museum i någon småort kan vara mer "mitt i vardagen" och på så sätt väldigt värdefullt.
 
Utan inbördes ordning.

När jag får vara i min lägenhet hela dagen och kvällen dvs inte ens gå ut. Gärna i kombination med ruskväder.

Att se att mina hästar är nöjda. Tex ikväll när ponnyn fick äta hö i boxen ifred.

En riktigt god måltid, egengjord eller restaurang.

Tårta! Speciellt dagen efter min födelsedag, då jag äter den till frukost.

Sol.

Hotellfrukost. Gärna utan att man behövt sova borta.

Hoppa med hästen eller köra ponnyn i snabb galopp.
 
Min häst ❤️ Det spelar ingen roll vilket humör jag är på eller vad som har hänt innan jag kom till stallet, jag lyser upp när hon är i närheten.

Gå på spelningar. Ett riktigt bra band kan göra mig nästan hög, jag kan leva på det i flera dagar.

När våren kommer köper jag många färgsprakande blommor som jag planterar i blomlådor på balkongen. Jag mår bra bara av att titta på alla underbara färger.
 
Mina barn och mina djur :love:

Och just nu, trots att jag gillar vinter, så att höra flyttfåglarna återvända. Det är ett stort guldkorn!
 
I ingen speciell ordning:

Loppisbesök
Cafébesök
Goda bakverk och god mat
En bra bok
Släktforskning - och särskilt när man gör det där riktigt spännande fyndet!
Ett bra TV-program
Mina djur
 
Just de där små guldkornen, som kanske inte är något man specifikt längtar efter eller ser fram mot, tycker jag också är så viktiga i tillvaron. Som...
Vilda hallon
Egentligen alla goda vilda bär
Titta på stjärnhimlen på natten
Spela musik tillsammans med någon
Lägga sig i nybäddad säng
Bli kliad på ryggen
 
Mina hundar. Att se alla unghundens tokiga påhitt, hon får mig att skratta varje dag. Den äldre hunden också iofs, och jag älskar att hon är så mysig. Att ligga bredvid henne och bara koppla av är det bästa jag vet.

Jag älskar också att vakna i mitt tält ute i någon skog. Det är tusen gånger bättre än att vakna hemma.

Och i skrivande stund skiner solen! Det om något känns lyxigt. Senare ska vi gå långpromenad och bara njuta.

Att få krama partnern kvalar också in på en sån här lista. Han är väldigt bra att krama och är en person som är så enkel att umgås med. Han får mig alltid att må bättre. Jag är så glad åt att kunna umgås med en så fin och bra person.

Sedan känns det också lyxigt att lägga sig nyduschad i en renbäddad säng. Och att efter frukost kunna sitta i soffan med en kopp te och lite choklad.

Att äta sushi från favoritrestaurangen är också fantastiskt. Jag äter där så ofta ekonomin tillåter, men det är SÅ gott.
 
Att få stiga upp tidigt i tystnaden till en vacker solig morgon.

Första klunken rykande varmt kaffe.

Att hjälpa någon att lyckas med något viktigt (både jobb och privat och viktigt antingen för dem eller oss alla)

Att se växterna frodas på våren.

Att lägga sig för att somna på kvällen.

Det blir en lång lista, med massor av guldkorn nästan varje dag. Vissa dagar är gråare, men det är nog mer för att betraktaren (jag) inte är lika mottaglig för guldkornsfragment varje dag.
 
Just nu är det alla vårblommor som tittar upp, jag älskar det så mycket 😍😍😍

Alltid min häst såklart ❤

Men annars helt random, min frukostrutin och att äta den i lugn och ro, vattna blommorna, allmänt få små måsten gjorda, att lyckas lägga mig i tid, bra samarbete på jobbet, vädret (typ alla väder haha), allt med årstidsväxlingarna älskar jag, min kaffemugg, att jobba själv på mitt skift, yoga. Nu måste jag jobba så kan ej fortsätta 😅

Men vilken härlig trådstart 😍 Behöver verkligen det efter en kaosvecka med uppsägningar på min arbetsplats 💔
 
Mina katter! ❤️ Och hästen såklart ❤️

Hade hundbesök på jobbet härom dagen då en tekniker var här och hjälpte oss med datorerna. Hans ljuvliga lapska vallhund var med då. En helt vanlig grå måndag morgon när man öppnar dörren och möts av en glad hund, dagen blev genast mer uthärdlig.

Kommer (i likhet med många andra här på Buke gissar jag) aldrig någonsin begripa att det finns människor som är typ helt likgiltiga inför djur. Jag blir liksom varm och glad ända in i själen av att umgås med djur, stora som små.
 

Bifogade filer

  • C4611A71-065E-405C-A1DE-061BA7A770E8.jpeg
    C4611A71-065E-405C-A1DE-061BA7A770E8.jpeg
    237,9 KB · Visningar: 21

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Solen lyste säkert på dig Soljävel Och jag skakar sönder Allt jag rör vid Du rör och går Rörochgårutanattfällaentår När du...
Svar
2
· Visningar
1 566
Senast: Tofs
·
Övr. Katt Jag är fortfarande i sorg efter att min katt hastigt och totalt oväntat rycktes ifrån mig för några veckor sedan. Alla hans saker är...
2
Svar
33
· Visningar
4 652
Relationer När är det rimligt att vuxen-barn relationen övergår till vuxen-vuxen relation? Jag läste den här artikeln...
13 14 15
Svar
282
· Visningar
25 993
Senast: Petruska
·
Relationer Skriver under anonymt nick nu. Det är väldigt långt och jag vet inte om jag kommer få några svar, men känner att jag behöver stöd och är...
2
Svar
27
· Visningar
9 224
Senast: Imna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp