E

Egonson

Någon påstår att de inte går att forma om som vanliga skor, altså "banka på dem, att de är för hårda :confused:
 
Varför inte då? De går att forma om som vilken sko som helst, mkt svårt att få dem att passa annars? Efter att själv använt guldskor så vet jag att de är lite svårare att rikta ( riktigt krokiga). Vissa hästar passar med dem, andra inte, jag har en av varje. Den ena bara trampar av sig dem, den andra springer hur långt som helst på sina "pegasus".
 
Dom är lite hårdare att justera, tycker jag.
Jag brukar ta en storlek större på skon (än hoven) och kapa traktarmarna för att slippa vidga skon för mycket. Det funkar på mina eftersom dom har väldigt runda hovar.
 
de är väl i varje fall mjukare än hårda? min kuse har guldskor och de har funkat sådär, eftersom de e såpass mjuka
 
Min sambo tillverkar dom och han säger att de är hårdare än vanliga skor. Men de går att forma som vanliga.
 

Liknande trådar

Utrustning Hur upplever ni Erreplus hoppsadlar i allmänhet (mjuka, hårda, breda osv)? Ska vara öppna, u-formade fram men tycker sedan att...
Svar
0
· Visningar
140
Senast: feel
·
Juridik & Ekonomi Jag satte in pengar i mitt o min partners gemensamma konto i en annan bank. Trodde jag. Nu när jag gick in och tittade fanns de inte...
Svar
12
· Visningar
1 017
Senast: nullo-modo
·
Utrustning Hjälp! Jag har drabbats av hälsporre, och behöver använda skor som ger ett bra stöd och dessutom ha en uppbyggd iläggssula. Igår...
Svar
9
· Visningar
710
Senast: MiniLi
·
Juridik & Ekonomi När man köper saker på öppet köp eller enligt distansavtalslagen får man ju ta hem och prova varan. Det brukar stå att den inte får vara...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
2 996
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Lösa hundar
  • Uppdateringstråd 29
  • HJÄLP ! Halsband + ute katt

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp